شهر خبر

حاجی دلیگانی: از ۳۰دستگاه تنها سه دستگاه به بخشی از وظایف خود درخصوص عفاف و حجاب عمل کرده اند/ گزارش عملکرد دستگاه ها به‌زودی در صحن قرائت می‌شود

حاجی دلیگانی: از 30دستگاه تنها سه دستگاه به بخشی از وظایف خود درخصوص عفاف و حجاب عمل کرده اند/ گزارش عملکرد دستگاه ها به‌زودی در صحن قرائت می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی در خصوص حجاب و عفاف گفت: در این باره از حدود سی دستگاه که مسئولیت دارند بررسی هایی انجام شد و بر این اساس فقط سه دستگاه بخشی از مسئولیت خود را انجام داده اند و تعداد زیادی از این دستگاه‌ها وظیفه خود را که مباحث تربیتی، پرورشی و آموزشی بود انجام نداده‌اند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، اظهار داشت: حدود دو ماه پیش بر اساس تبصره 1 ماده 45 قانون آئین نامه داخلی مجلس یک کار نظارتی، استنطاقی و قانونگذاری به کمیسیون فرهنگی ارائه دادیم.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی در این دو ماه گذشته مرتبا جلساتی را بر اساس حدود ده قانونی که در این رابطه داریم وخیلی از دستگاه‌ها به آن عمل نکرده و وظیفه خود را انجام ندادند برگزار کرده است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب اسلامی در خصوص حجاب و عفاف گفت: در این باره از حدود سی دستگاه که مسئولیت دارند بررسی هایی انجام شد و  بر این اساس فقط سه دستگاه  بخشی از مسئولیت خود را انجام داده اند و تعداد زیادی از این دستگاه‌ها وظیفه خود را که مباحث تربیتی و پرورشی و آموزشی بود و خصوصا آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان  و آموزش پزشکی و وزارت علوم و دیگر دستگاه ها که در این حوزه ها مسئولیت داشتند انجام ندادند.

حاجی دلیگانی بیان داشت: از آقای آقاتهرانی خواستم که زودتر گزارش خود را به صحن بیاورند و همان گزارش علاوه بر اینکه بیان می کند که کدام دستگاه‌ها وظیفه خود را به چه میزان انجام داده یا نداده اند، همان جا پیشنهاد داده می شود که آن چه که خلاء قانونی در این مبحث هست درج شده، به صحن بیاید و آنجا مصوب شود.

وی درباره گزارش پیگیری و نظارت کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ماده 45 هم نظارتی و هم قانونگذاری است و هم در انتها می‌شود افراد را به قوه قضائیه معرفی کرد. دو ماه است که روی آن کار می‌شود و امروز در این‌باره صحبت کردیم و اگر کمیسیون کارش را جمع‌بندی کند تا دو هفته دیگر در دستور صحن قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس درخصوص ارائه طرحی غیر از این طرح گفت: طرح داخل آن می‌تواند بیاید و اگر کسی جداگانه بخواهد طرح بدهد می تواند ارائه کند.

انتهای پیام