شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#پوتین#آلمان#مذاکره

شولتس:به جایی نمی‌رسیم اگر با پوتین گفت‌وگو نکنیم

شولتس:به جایی نمی‌رسیم اگر با پوتین گفت‌وگو نکنیم

ایسنا نوشت: صدراعظم آلمان گفت، به مذاکره با ولادیمیر پوتین ادامه می‌دهد تا راهکاری برای بحران در اوکراین پیدا کند.

به نقل از راشا تودی، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی در "پوتسدام" آلمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به مذاکرات با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ادامه خواهد داد یا خیر، گفت: من به گفت‌وگوها با پوتین ادامه خواهم داد تا راهکاری را برای رهایی از این وضعیت موجود پیدا کنم. اگر گفت‌وگو نکنیم، به هیچ جایی نخواهم رسید.

شولتس ضمن تمجید از "ادب و احترام" ولادیمیر پوتین در حین مذاکرات، ادعا کرد: از اواخر ماه فوریه، زمانی که روسیه سربازهایش را به اوکراین فرستاد، موضع پوتین از جهات بسیاری تغییر کرده است.

این اظهارات صدراعظم آلمان یک هفته پس از آخرین تماس تلفنی او با رئیس‌جمهور روسیه در دوم دسامبر، انجام شد. براساس بیانیه کرملین، پوتین و شولتس درخصوص "جنبه‌های مختلف وضعیت در اوکراین" گفت‌وگو کردند و رئیس‌جمهور روسیه با شرح جزئیات به موضع مسکو در این راستا پرداخت. وی همچنین به سیاست "مخرب" کشورهای غربی درباره ارسال تسلیحات به اوکراین توضیح داد. علاوه بر این موضوع، ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، چنین اقداماتی به همراه حمایت‌های مالی باعث می‌شود کی‌یف بحث مذاکرات را نادیده بگیرد.

اولاف شولتس در سخنرانی خود "حملات هوایی روسیه علیه زیرساخت‌های اوکراینی" را محکوم و بر عزم آلمان درخصوص "حمایت از اوکراین جهت دفاع علیه حمله روسیه" تاکید کرد و همچنین مدعی شد که روسیه می‌خواهد "با زور اوکراین را تصرف کند."

در ماه اکتبر، صدراعظم آلمان در مصاحبه با یک رادیوی آلمانی گفت، مذاکرات با پوتین "همیشه دوستانه" است حتی اگر دیدگاه‌های متفاوتی میانشان وجود داشته باشد. و در عین حال هشدار داد که هیچکسی نباید نسبت به این گفت‌وگوها "سوءظن" داشته باشد.

310310