شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جزایر

نیکزاد: جزایر سه گانه به طور مطلق متعلق به ایران است/ بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری شوخی نداریم

به گزارش خبرگزاری برنا، علی نیکزاد ثمرین در نشست علنی امروز (یکشنبه 20 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: خدمت مردم شریف ایران اسلامی و نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، عرض سلام، ادب و احترام دارم. به روح بلند و ملکوتی امام راحل عظیم الشان(ره)، شهدای والامقام از صدر اسلام تاکنون درود و صلوات می‌فرستیم و ایام شهادت حضرت زهرای مرضیه (س) را تسلیت عرض کرده و برای رهبر حکیم انقلاب آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت داریم.
 

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به رهبری امام امت(ره) و رهبر حکیم انقلاب اسلامی این بوده است که نه سلطه گر باشد و نه سلطه پذیر. سیاست حُسن همجواری با همسایگان، همواره به عنوان یک اصل ثابت در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گرفته است و نظام مقدس اسلامی ثابت کرده همواره یک دوست و پشتیبان بزرگ برای همسایه های خود بوده است.

وی ادامه داد: دفاع جانانه ملت ایران از ملت و دولت عراق در هجوم وحشیانه داعش به این کشور، نمونه خوبی از سیاستِ خیرخواهی نسبت به همسایگان است. اما نظام مقدس اسلامی در عین رحمت، نسبت به همسایگان خود در برابر هر شرارتی، محکم و قاطع و کوبنده برخورد می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: ما طالب همسایگانی آباد، امن و دارای رونق اقتصادی هستیم، اما در عین حال اگر شاهد بلندپروازی‌های خارج از حد و اندازه باشیم، پاسخ ایران مقتدر و قوی، پشیمان‌کننده خواهد بود، چه بلندپروازی در تغییر مرزها و کاهش یک همسایه باشد، چه اجازه دادن به گروهک‌های مزدور در اقلیم غرب کشور باشد و چه یاوه‌گویی در برابر جزایر سه‌گانه متعلق به جمهوری اسلامی ایران باشد.

نیکزاد با بیان اینکه اثبات حاکمیت مطلق جمهوری اسلامی ایران بر این جزایر، حتی نیاز به بررسی حقوقی و معاهدات بین‌المللی و اسناد سازمان ملل متحد ندارد، اضافه کرد: کمی موزه‌گردی و مشاهده نقشه‌های قدیمی کافیست تا اثبات شود که اینجا خلیج فارس است؛ نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر، و این جزایر به طور مطلق متعلق به جمهوری اسلامی ایران است.

نایب رئیس قوه مقننه کشورمان تصریح کرد: ما از افزایش تبادلات اقتصادی کشورهای همسایه خود استقبال می‌کنیم و دخالتی در امور داخلی آنها نداریم، اما بر سر تمامیت ارضی خود با هیچ کشوری شوخی نداریم. ما هیچ مشکلی با اینکه قاتل خاشقچی، مادر معنوی داعش و گاو شیرده آمریکا با کشورهای مختلف دنیا قرارداد تجاری ببندد، نداریم، اما چنین حقی را برای ایشان قائل نیستیم که در لابه‌لای مناسبات اقتصادی، درباره جزایر ایرانی، لاف در غریبی بزنند.

وی ادامه داد: ما منتظر شنیدن روایت‌های کشورهای دوست و شرکای تجاری خود در این زمینه هستیم، اما از ایشان می‌خواهیم در مناسبات تجاری خود دقت داشته باشند تا برخی کلمات نامتعارف در گفت و شنودهای دوجانبه و چندجانبه راه پیدا نکند. 

نیکزاد با بیان اینکه نکته دوم بیان قدرشناسی و طلب رحمت و رضوان واسع الهی برای برادر جهادگر عزیزم مرحوم مهندس رستم قاسمی است، اظهار کرد: مرحوم قاسمی در ایام دفاع مقدس سربازی سلحشور برای اسلام و انقلاب بود. در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) تلاشگر عرصه عمران و سازندگی شد و در وزارت نفت به مبارزه با نقشه دشمنان در تحریم اقتصادی پرداخت.

وی ادامه داد: این دوست و همکار صمیمی ما در دولت های نهم و دهم پس از تحویل مسئولیت وزارت نفت نیز یاری دلسوز و کارآمد برای ما در صدور خدمات فنی – مهندسی در بازسازی سوریه، لبنان و بازویی توانمند برای محور مقاومت و سردار رشید اسلام شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی بود. مرحوم رستم قاسمی در دوران کوتاه تصدی در وزارت راه و شهرسازی نیز خدماتی را در بخش های مختلف از خود به یادگار گذاشت و مقدمات ارزشمندی را برای طرح بزرگ و مهم نهضت ملی مسکن فراهم کرد. از خداوند متعال برای این سردار کارآمد انقلاب اسلامی آرزوی رحمت واسعه و همنشینی با یاران شهیدش در بهشت برین داریم.

نایب رئیس قوه مقننه تصریح کرد: برای آقای دکتر بذرپاش وزیر جدید راه و شهرسازی نیز آرزوی توفیق و خدمتگذاری به مردم شریف ایران اسلامی داریم. وزارت راه و شهرسازی در کنار ده ها ماموریت تخصصی دیگر در عمران و آبادانی کشور، مسئول عملیاتی کردن قانون تولید و تامین مسکن است که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است. در شعارهای دولت سیزدهم نیز بیان شده است.

وی ادامه داد: ما معتقدیم بزرگترین مبارزه با دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و بزرگترین تودهنی به گروهک های ضدانقلاب و اربابان آمریکایی و اروپایی شان، تلاش شبانه روزی برای رفاه و آسایش ملت شریف ایران اسلامی است و تامین مسکن مناسب یکی از بزرگترین مصادیق چنین جهادی است.

نیکزاد با بیان اینکه از همکاران عزیزم قبل از ورود به دستور خواهش می کنم صلوات و فاتحه ای برای شادی روح مرحوم رستم قاسمی قرائت کنند، افزود: ضمن تسلیت به برادر عزیزمان آقای جعفری که فرزند طلبه و مهندسشان را در تصادف از دست دادند، برای روح بلند ایشان فاتحه ای قرائت کنید./

انتهای پیام/