شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اپل#سایه

سایه جدی بحران بر سر اپل

سایه جدی بحران بر سر اپل

اپل درگیر بحرانی جدی است، کارکنان این شرکت قصد دارند تا روزهای پایانی سال علیه نبود حق آزادی بیان، آزار و اذیت کارکنان زن توسط مدیران ارشد و تبعیض‌های شغلی اعتراض کنند

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ بحران در یک قدمی شرکت اپل قرار دارد به نظر می‌رسد که کارکنان این مجموعۀ معروف آمریکایی از شرایط کاری خود راضی نیستند، آن‌ها نسبت به تبعیض میان کارکنان توسط مدیران اپل معترض هستند، سکوت تیم مدیریتی این شرکت آمریکایی در برابر آزار کارکنان زن مجموعه که توسط برخی مدیران رده بالا انجام می‌شود نیز مزید بر علت شده تا اپل در آستانۀ بحرانی جدی قرار بگیرد. گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای حاکی از این است که احتمال دارد تا کارکنان این مجموعه در روزهای پایانی سال دست به اعتراضاتی بزنند تا صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.

شواهد نشان می‌دهد که کارکنان اپل با مشکلات زیادی در دوران کاری خود روبرو هستند، آن‌ها به موضوعات متعددی اعتراض دارند و معتقدند که آزادی بیان در شرکت برای آن‌ها فراهم نیست و هرکس اعتراض کند با اخراج روبرو خواهد شد.

هرچند مدیران اپل نظر متفاوتی دارند و معتقدند که آزادی بیان به اندازۀ کافی در این شرکت وجود دارد! آن‌ها ابراز می‌کنند که کارکنان این شرکت به جز موضوعات محرمانۀ مجموعه دربارۀ هرچیزی امکان صحبت دارند! البته این شرکت آمریکایی دربارۀ برخی گلایه‌های کارکنان خود مانند حقوق اندک، شرایط کاری نامناسب و آزار اذیت کارکنان زن موضع شفافی اتخاذ نکرده است! نکته‌ای که می‌تواند تأییدی ضمنی بر این ادعاهای کارکنان شرکت قلمداد شود.

اپل اینسایدر خاطرنشان می‌کند که مدیران این شرکت معروف آمریکایی بارها مدعی شده‌اند که پشتیبان کامل آزادی بیان در مجموعۀ خود هستند و این حق را برای کارکنان خود قائل هستند که دربارۀ موضوعات مختلف غیرمحرمانه اظهار نظر کنند اما منظور اپل از اطلاعات غیرمحرمانه به طور شفاف اعلام نشده است.

کارکنان مجموعه هم ابراز می‌کند که شرکت در عمل رویۀ متفاوتی دارد و حق آزادی بیان آن‌ها را محترم نمی‌‌شمارد، کارکنان معترض اپل امیدوار هستند که صدای حق خواهی آن‌ها سبب بهبود شرایط شرکت شود به هرحال گذر زمان مشخص خواهد کرد که کارکنان معترض به اهداف خود می‌رسند یا مدیران اپل رویۀ فعلی خود را بدون در نظر گرفتن اعتراضات کارکنان به رویۀ خود ادامه خواهند داد.

انتهای پیام