شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرهنگ

رئیس‌جمهور: در فرهنگ اسلامی بعد از توحید هیچ‌ مفهومی به گستردگی عدالت نداریم

رئیس‌جمهور: در فرهنگ اسلامی بعد از توحید هیچ‌ مفهومی به گستردگی عدالت نداریم

رئیسی با بیان اینکه نباید عدالت را امری محدود ببینیم افزود: ما در فرهنگ اسلامی بعد از توحید هیچ‌مفهومی به گستردگی مفهوم عدالت نداریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، رئیس جمهور در همایش گام دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: رهبری عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی را تحلیل و انتظارات خود را بیان کردند برای تحول در شورای عالی انقلاب فرهنگی باید معلوم شود که شورا در این ادوار براساس اسناد بالا دستی و رهنمود ها در چه بخش هایی موفق بوده است که باید موردتقدیر قرار بگیرد و به نسبت بحش هایی که کاستی وجود دارد باید به سرعت جبران کرد‌. هرکدام از این واژگان شورای عالی فرهنگی اقتضای دارد.

وی با تاکید بر اینکه برای تحول الزاماتی هست، افزود: اولین‌گام در تحول نگاه تحولی است اندیشه و انگیزه تحولی هم حائز اهمیت است. باید در فرایند ها بازنگاهی شود که آیا این فرایتد ها درخور بوده یا خیر.ایا این فرایتد ها با یک کارتحولی همسازی دارد یا خیر . 

رئیس جمهور تصریح کرد: باید بخش های مختلفی که متکفل علم و فرهنگ هستند بازنگاهی نسبت به ساختار های خود داشته باشند. اگر این‌نگاه نباشد تحول در ساختارها اتفاق نمی افتد. 

رئیسی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، گفت: آنچه که رهبری تاکید فرموند بالاتر از بحث سازمان ها و نهاد ها بود باید معلوم شود موازی کاری ها کجاست و نگاه شود که در کنار سرمایه گذاری در حوزه علم وفرهنگ، افرایش بهره وری را ضروری می‌دانیم.

رئیس‌جمهور مطرح کرد: هزینه کردن در این بخش ها نوعی سرمایه گذاری است کسانی که شرایط را رصد می کنند ببینند به میزانی که هزینه نیروی انسانی وهزینه های دیگر می شود محصول باید در خور باشد. 

وی با بیان اینکه نباید عدالت را امری محدود ببینیم افزود: ما در فرهنگ اسلامی بعد از توحید هیچ‌مفهومی به گستردگی مفهوم عدالت نداریم. 

رئیسی با اشاره به حضور خود در اردوگاه شهید با هنر گفت: دیداری را با بچه های سمپاتی در اردوگاه شهید باهنر داشتم، با آنها نماز خواندم و حرف های خوبی بین ما رد و بدل شد، به ما گفتند چرا جلسه ای نمیگذارند سوالات بصیرت افرینی و بصیرت افزایی مطرح شود ، چرا حرف های ما را نمی شنوند. نگرانی رهبری انقلاب‌ به بحث بصیرت مربوط به سال ۸۸ نبود اکنون هم باید نسبت به این قضیه در کتار عدم افزایی و دانش افزایی تحلیل های درست مطرح شود.

وی در رابطه با موضوع رتبه بندی معلمان اضافه کرد: در رابطه با رتبه بندی معلمان مسئله پرداخت یک مقدمه بود اصل شان و جایگاه و منزلت معلم و استاد است که در این دولت به این قضیه توجه شد.

رئیس جمهور مطرح کرد: در این جلسه به فرهنگ‌ ما می‌توانیم اشاره شد و این هم بر محور عدالت است ، جامعه ای که دانایی داشته باشد و دانایی را به توانایی ضمیمه کند و کاری دانشن بنیان ارائه دهد یعنی فرهنگ ما می توانیم را ادا کرده است. واژه بازنشستگی حتما باید عوض شود، این واژه نشستن و منتظر ماندن است. فارغ التحصیل هم از واژگان عجیب است. امام بعد از ۷۰ سالگی رهبری یک انقلاب بزرگ جهانی را شروع کرد‌ند.

درحال تکمیل..