شهر خبر

مرگ ناگهانی یکی از معروف‌ترین خبرنگاران فوتبال در حین بازی آرژانتین و هلند

مرگ ناگهانی یکی از معروف‌ترین خبرنگاران فوتبال جهان در قطر پس از اعتراض به شیوه میزبانی این کشور از این مسابقات جنجال‌آفرین شده است.

مرگ ناگهانی یکی از معروف‌ترین خبرنگاران فوتبال در حین بازی آرژانتین و هلند

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

گرانت وال خبرنگاری که شب گذشته (جمعه) حین پوشش بازی تیم‌های ملی آرژانتین و هلند در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2022 درگذشت، یکی از بهترین‌ها و معروف‌ترین‌ها در حوزه کاری خودش بود.

پس از این اتفاق شائبه‌هایی درباره دلیل و نحوه مرگ این شهروند 48 ساله آمریکایی فارغ التحصیل رشته خبرنگاری ورزشی دانشگاه پرینستون منتشر شد که مهمترین آنها ادعای برادرش اریک بود؛ کسی که اعلام کرده برادرش به سبب انتقادات از شیوه آماده‌سازی قطری‌ها برای میزبان از جام جهانی و مرگ ده‌ها کارگر مهاجر پروژه‌های مربوط به این تورنمنت، تهدید به مرگ شده بود.

به گزارش مارکا؛ ادعای اریک مبنی بر قتل گرانت وال در قطر در صورت اثبات به عنوان یکی از بدترین مصداق‌های نقض حقوق بشر شناخته خواهد شد و اگر نتیجه کالبدشکافی او مشخص کند که دولت قطر به هر شیوه‌ای در مرگ خبرنگار آمریکایی نقشی داشته، ایالات متحده ممکن است آنچه از اولین جام جهانی تاریخ در خاور میانه باقی مانده را تحریم کند.

اگرچه هنوز علت مرگ گرانت وال مشخص نیست و ادعای برادر او نیز در حد یک فرضیه است اما در وقوع این اتفاق یک نکته مشهود است؛ اهمال در جلوگیری از وقوع حادثه. به نوشته مارکا؛ مرگ خبرنگار فقید شبکه ESPN ممکن است به دلیل اهمال پزشکی یا فقدان زیرساخت‌های لازم برای مدیریت یک وضعیت اضطراری پزشکی بوده باشد. طبق گزارش‌های منتشر شده از قطر، خبرنگار آمریکایی پس از قرار گرفتن در وضعیت اورژانسی به جای آمبولانس با تاکسی اینترنتی اوبر به بیمارستان انتقال داده شده و اکنون این سؤال مطرح شده است که چرا در محل، آمبولانس برای انتقال او وجود نداشته است؟

نکته مهم دیگری که در ارتباط با این اتفاق وجود دارد، یادداشتی بود که وال قبل از مرگش درباره مراجعه به کلینیک پزشکی مرکز رسانه‌ای مسابقات نوشت و اعلام کرد که پزشکان به او گفته‌اند که احتمالا به بیماری برونشیت مبتلا است. وال توضیح داد که پس از دریافت چند دز آنتی‌بیوتیک و شربت سرفه، احساس بهتری داشته اما خوب نشده بود.

در هر حال، چند روز آینده در تعیین حقیقت مرگ ناگهانی گران وانت بسیار مهم است و پاسخ بسیاری از سؤالات از جمله اینکه چرا در میان خبرنگاران پوشش دهنده جام جهانی قطر، آن خبرنگاری که از روز نخست لب به انتقاد از وضعیت میزبانی و محدودیت‌های موجود در این کشور گشوده بود و حتی در روزهای نخست حضورش در این کشور از مأموران امنیتی قطر تهدید شده بود، جانش را از دست داد.