شهر خبر

خیابان شریعتی به عنوان محور شاخص منطقه یک برای تردد معلولین ساماندهی شد

خیابان شریعتی به عنوان محور شاخص منطقه یک برای تردد معلولین ساماندهی شد

خیابان شریعتی به عنوان یکی از پروژه های شاخص ۲۲ گانه شهر تهران برای تردد ایمن کم توانان جسمی و حرکتی ساماندهی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک اظهار کرد: در منطقه یک بین ۳۰ تا ۳۵ درصد افراد برای سهولت توام با ایمنی در تردد نیازمند مناسب سازی معابر هستند که علاوه بر جانبازان و معلولین شامل بانوان دارای فرزند کوچک، کهنسالان، بیماران و ... می شوند بر همین اساس با اجرای طرح جامع، معابر سطح منطقه یک جهت مناسب سازی و مرمت مورد بررسی و اولویت بندی قرار گرفت و محور شریعتی به عنوان محور شاخص با هدف مناسب سازی و قابل تردد بودن گذرها، رفع زوائد فیزیکی، نصب کفپوش های شیاری و... در دستور کار قرار گرفت.

صباغ تصریح کرد: در طرح جامع مناسب سازی ۳ ساختمان مرکزی، ناحیه ۴ و ۱۰ ، ۵ بوستان، ۷  معبر مطرح شده است که مناسب سازی های لازم در حال اجرا است .

وی به مناسب سازی بوستان های قلمستان، مروارید، صنوبر، دامپزشکی و باغ فردوس اشاره کرد و گفت: در این بوستان ها نصب لوازم ورزشی، لوازم بازی ویژه کودکان کم توان، نیمکت، آبخوری و ... برای استفاده بهینه معلولان از اقدامات اجرایی بوده است.

صباغ به رینگ مناسب سازی و طرح پایلوت در منطقه اشاره کرد و گفت: این رینگ و طرح پایلوت از خیابان شریعتی،شهید باهنر،شهید کبیری، ابتدای خیابان شهید لواسانی تا میدان یاسر در نظر گرفته شده  و اقدامات لازم در حال اجرا است.

 

انتهای پیام