شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#آیت‌الله سیستانی#عمار#مقامات

تمجید عمار حکیم از فتوای آیت‌الله سیستانی در پیروزی علیه داعش

تمجید عمار حکیم از فتوای آیت‌الله سیستانی در پیروزی علیه داعش

مقامات عراقی به مناسبت یوم النصر( روز پیروزی بر داعش) به تمجید از فتوای مرجعیت عالی دینی پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «عمار حکیم» رئیس ائتلاف اداره الدوله امروز شنبه اعلام کرد که حفظ پیروزی از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید با سرکرده‌های گروههای تروریستی و شبکه‌های خفته داعشی مقابله کرد.

وی در بیانیه‌ای به مناسبت روز پیروزی عراق اعلام کرد که این روزی شاخص در تاریخ عراق است که توانست سرش را میان کشورهای دیگر پس از ورود به نبردی حماسی و بزرگ بالا بگیرد.

عمار حکیم گفت: این نبرد با شکست شوکت شبکه تروریستی داعش و بازپس گیری اراضی از لوث داعشی همراه شد که دست به قتل و هتک نوامیس و هتک حرمت به مقدسات زد.

وی افزود: حماسه آزادسازی اراضی عراق پس از صدور فتوای جهاد کفایی مرجعیت عالی دینی نجف اشرف رخ داد تا مردم عراق در قالب ارتش و پلیس و حشد شعبی و عشائری و دیگر نیروها، جانفشانی کنند و حماسه‌های بی نظیری را خلق کنند که از بعد نظامی و امنیتی فراتر رفت و ابعاد انسانی به خود گرفت .

وی در پایان اعلام کرد: به مناسبت روز پیروزی ما بر حفظ این پیروزی تاکید داریم که حفظ آن اهمیتش کمتر از خود پیروزی نیست. شادمانی ما تکمیل نخواهد شد مگر اینکه آوارگان به مناطق مسکونی خود بازگردند و سرکرده تروریست‌ها و هسته‌های خفته در هم کوبیده شوند و از دستاورد امنیتی پاسداری شود و فرصت از هرکسی گرفته شود که سودای بی ثباتی کشور ما را داشته باشد.

همچنین «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق هم به مناسبت یوم النصر(روز پیروزی)، جانفشانی‌های نیروهای امنیتی و نقش آنها برای غلبه بر داعش را یادآور شد.

وی اعلام کرد: در پنجمین سالروز غلبه بر داعش و آزادسازی اراضی عراق از لوث این گروه، روزهای جانفشانی و پایداری را به خاطر می آوریم. ما رهنمودهای مرجعیت دینی و فتوای امام سیستانی را که از عراق خواست به دفاع از کشورشان بپردازند علیه شرورترین حمله وحشیانه علیه عراق و مردم، مقدسات و خاکش را به خاطر می آوریم.

وزیر کشور عراق گفت: پس از پنج سال از آزادسازی اراضی و تحقق وعده پیروزی بزرگ، سلام نظامی به مرجعیت دینی امام سیستانی می‌کنم که با فتوای خود عراق را زنده کرد و دهها هزار جوان عراقی را روانه دفاع از خاک عراق کرد. اگر این فتوای مبارک و جنبش عراقی پس از فتوا نبود، آزادسازی عراق دشوار بود.

وی همچنین از همه کسانی در این پیروزی نقش داشتند هم تمجید کرد.

یادآور می شود که عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

استقبال از اعزام نیروهای ارتش عراق به نوار مرزی

روسیا الیوم گزارش داد: دولت عراق تصمیم به خروج نیروهای ارتش از شهرها به سمت نوار مرزی را گرفت تا وزارت کشور مامور حفظ امنیت داخل شهرها شود. این اقدام مورد استقبال نیروهای امنیتی و گروههای سیاسی قرار گرفت.

انتهای پیام/