شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آنلاین#پایتخت#فروش ویژه#رئیس پلیس#پلیس فتا

کلاهبرداری با روش فروش آنلاین گل و گیاه

گل

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده کلاهبرداری به روش استفاده از درگاه جعلی با ترفند فروش ویژه گل‌های آپارتمانی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند مبالغ زیادی بصورت غیرمجاز از حساب بانکی وی برداشت شده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: یکی از مالباختگان پرونده در اظهارات خود گفت قصد خرید یک گیاه آپارتمانی برای منزل را داشتم و در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که یک سایت فروش فوق العاده گل و گیاه را مشاهده کردم و وارد آن شدم و بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور تعدادی گیاه آپارتمانی خریداری کردم و جهت پرداخت هزینه آن از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کردم که با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از دقایقی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از حسابم کسر شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند همه مالباختگان پرونده فوق از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش فوق العاده گل و گیاه مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، با بررسی همه جانبه و بهره گیری از روش‌های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده سایت شدند.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم، پس از تشریفات قضائی متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شدند.

این مقام مسئول اظهار داشت: این مجرم اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مشاهده مستندات موجود در پرونده جرم خود را پذیرفت و گفت با ایجاد یک سایت فروش فوق العاده گیاهان آپارتمانی سوژه‌های خود را جذب می‌کردم و به بهانه دریافت مبلغ با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه کنندگان می‌کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی می‌کنند حتماً از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند،همچنین هموطنان در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.