شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انگلیس#مورینیو#تیم ملی#فرانسه

تقلب انگلیس از مورینیو

تقلب انگلیس از آقای خاص/ تاکتیک «سرباز» برای مهار فوق‌ستاره فرانسه

مربی تیم انگلیس گفته ممکن است آن‌ها برای مهار مهاجم تیم ملی فرانسه به سراغ تاکتیک آقای خاص بروند.

به گزارش مشرق، انگلیسی‌ها در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باید به مصاف فرانسه و فوق ستاره آماده‌ای به نام کیلیان امباپه بروند و مهار او دغدغه اصلی سه‌شیر شده است.

استیو هالند، مربی تیم ملی انگلیس که در تیم چلسی دستیار مورینیو بود، می‌گوید ممکن است آن‌ها از تاکتیک آقای خاص برای مهار امباپه استفاده کند؛ تاکتیکی که مورینیو نام آن را «سرباز» گذاشت و در زمان حضور در رئال مادرید، از آن برای مهار «دنی آلوز» بارسلونا استفاده کرد.

دستیار گرت ساوت‌گیت گفت: یک سری از بازیکنان هستند که شما باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها داشته باشید؛ مانند مسی و امباپه. ما نمی‌توانیم خود را در موقعیتی قرار دهیم که امباپه نمایش ویرانگر خود را در مقابل ما انجام دهد و باید راهی پیدا کنیم تا از آن جلوگیری کنیم. ما باید تلاش کنیم تا توانایی‌ها عالی او را کاهش دهیم و در عین حال بر قدرت خود تمرکز کنیم، چراکه بازیکنان خوبی در اختیار داریم. ما بازیکنانی داریم که همانند امباپه می‌توانند برای تیم حریف دردسر درست کنند. ما باید این نقطه تعادل را پیدا کنیم.

هالند ادامه داد: یادم می‌آید درباره این موضوع ایجاد تعادل، با مورینیو صحبت می‌کردیم. او در آن زمان سرمربی رئال مادرید بود و با بارسلونا بازی داشتند. آن‌ها رونالدو را در اختیار داشتند. دنی آلوز دفاع راست بارسلونا بود و در حملات شرکت می‌کرد. او یک سرباز را در مقابل او قرار داد و سعی کرد او را مهار کند. تیم شما با این سربازی که وظیفه دارد حریف را مهار کند، آسیبی نمی‌بیند اما شما ضربه‌ای هم به تیم حریف نمی‌زنید. مورینیو، تلاش کرد رونالدو را مستقیماً در مقابل آلوز قرار دهد چون او در حالت حمله عالی بود اما شاید از نظر دفاعی به اندازه حمله‌کردن خوب نبود.

پیشتر نیز کایل واکر، مدافع راست تیم ملی انگلیس که یار مستقیم امباپه است، گفته بود برای مقابله با مهاجم خروس‌ها کاملاً آماده است و قصد ندارد اجازه گلزنی به او بدهد.

منبع: فارس