شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزارت کشور#جای#خالی#احزاب#کمیته#حقیقت#یاب

جای خالی احزاب در کمیته حقیقت یاب

مهدی عرب صادق*
جای خالی احزاب در کمیته حقیقت یاب

معاون سیاسی حزب موتلفه در تحلیل خود تاکید می کند که خواهان حضور نمایندگان احزاب و دانشگاه ها در کمیته حقیقت یاب وزارت کشور در مورد حوادث اخیر است.

ابتکار سازمان ملل در تشکیل کمیته حقیقت یاب بین المللی خوب است اما مساله این است که چرا کمیته مذکور به ماموریتش در مقابله با سرکوب شهروندان معترض در کشورهای اروپایی و غربی نمی پردازد. برخورد با سلطه گرایی یاغیان بین المللی از ضرورت های دنیای امروز است، که درآمدهای مالیاتی حاصله از مردم خود را برای جنگ افروزی، ناامن سازی و آشوب در سایر کشورها استفاده می کنند.

این هزینه امروز به بهانه حقیقت یابی، در اختیار کمیته توطئه سازی و نه حقیقت یابی قرار گرفته است، چرا که در این امر، حقیقتی به جز جنایت های مدعیان حقوق بشری وجود ندارد. با این همه تشکیل کمیته حقیقت یاب داخلی در کشور، می تواند خنثی کننده توطئه خارجی به بهانه دسترسی و کشف حقیقت باشد. امروز کسانی در دنیای غرب برای مداخله در امور سایر ملت ها از حقیقت یابی می گویند که خود باطل مطلق اند.

مرزبندی باید مشخص باشد، اکنون قدرت های پنهان پشت سازمان ملل، کمیته حقیقت یاب را برای مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران می خواهند، در واقع منظورشان این است که درجنگ نرم و ترکیبی که علیه مردم و ملت ما در کشور راه انداخته اند با لطایف الحیل نشانی های غلط به مردم داده، و آنان را به وادی کف خیابان بکشانند.

با این رویکرد دست محور صهیونیستی آمریکایی سعودی برای مردم هوشمند ایران رو شد و همه می دانند که گردانندگان اصلی کمیته حقیقت یاب به اصطلاح سازمان ملل قاتلین مردم و ناامن کنندگان خیابان های ایران هستند.

امروز سازمان ملل به شورای حقوق بشر خود باید پاسخگو باشد که چرا در مورد جنایت علیه مرد مظلوم و مسلمان در اقصی نقاط جهان ساکت و منفعل شده است ، این مطالبه جدی مردم ایران از سازمان ملل است.

اما طراحی توطئه از سوی نظام بین المللی علیه ایران، نمی تواند نهادها، احزاب و مردم ما را از دست یابی به کمیته های حقیقت یاب داخلی محروم سازد. این حق طبیعی مردم معترض ایران است که به وزارت کشور و کمیته ای که نشان از حسن نیت جمهوری اسلامی ایران است، اعلام شکایت کنند و وظیفه این کمیته نیز رسیدگی دقیق، مکفی و جدی به مطالبات آنان است.

بر این اساس در داخل ، کمیته حقیقت یاب وزارت کشور، برای آن که یکطرفه به میدان قضاوت نرفته و وجود آراء و سلایق گوناگون سیاسی (البته در چارچوب نظام) در آن تضمین شود، ضروری است حضور نمایندگان احزاب و مردم را در خود بگنجاند. حرف ما این است که جای احزاب و دانشگاه ها در این کمیته خالی است.

حقیقت آنست کسانی آگاهانه دنبال این هستند که موضوعات اجتماعی و اقتصاد داخل کشور را به مسائل سیاسی و امنیتی تبدیل کنند، امروز در پی پنهان کردن حقیقت هستند و دیدیم که در حرمت شکنی های خیابانی خود بر روی آفتاب خاک پاشیدند. عده ای که شعار پیگیری حقیقت می دهند، خود اصل باطل اند و هویت شان در وارونه سازی حقیقت معلوم است از این رو باید گفت آنان نباید جایی در کمیته های حقیقت یاب داشته باشند. این امر منافاتی با آن ندارد که احزاب ملی موثر، و دانشگاه ها باید در این کمیته نماینده داشته باشند و مطالبات معترضان را برای بیان در کمیته مذکور نمایندگی کنند.

*معاون سیاسی حزب موتلفه اسلامی

۲۱۶۲۱۲