شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#پرسپولیس#استقلال#پایتخت#دربی

استقلال در آستانه بازی با پرسپولیس امیدوار شد

از آمارهای جالب توجه در دوران مربیگری سرمربی استقلال، پیروزی ریکاردو ساپینتو در دربی بزرگ پایتخت کشورش مقابل بنفیکا بوده است.

استقلال در آستانه بازی با پرسپولیس امیدوار شد

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

در فاصله دو هفته مانده تا شروع دیدار دربی بزرگ پایتخت مروری بر کارنامه مربیگری سرمربی استقلال مشخص میکند ساپینتو پیش از این سابقه مربیگری در یکی از مهم ترین دربی‌های کشور پرتغال را داشته است.

سرمربی استقلال ۱۰ سال و ۷ ماه و ۲۷ روز پیش در تاریخ دوشنبه ۲۱ فروردین ماه سال ۱۳۹۱ در کسوت سرمربیگری تیم اسپورتینگ لیسبون، دیدار برگشت این تیم مقابل بنفیکا در چارچوب هفته بیست و ششم لیگ پرتغال را در خانه خودش با برد به پایان رساند. ساپینتو که آن زمان یک مربی تازه کار و ۴۰ ساله بود در هفته بیست و ششم مسابقات لیگ برتر پرتغال تیمش را با ترکیبی متشکل از بازیکنان بومی پرتغالی، برزیلی، آرژانتینی، مجارستانی، اسپانیایی و هلندی به میدان فرستاد.

در آن دیدار بازیکن هلندی شماره ۹ تیم اسپورتینگ لیسبون، ریکی فان‌ولفسینکل در دقیقه ۱۸ و از روی نقطه پنالتی موفق شد تک گل برتری شاگردان ساپینتو را وارد دروازه تیم بنفیکا کند و با همان گل بازی به سود تیم اسپورتینگ لیسبون به پایان برسد.

این در حالی است که دو تن از اعضای ایرانی کادر فنی تیم استقلال نیز بارها سابقه بازی در دربی را داشته و بردهای زیادی با استقلال مقابل پرسپولیس در دربی به‌دست آورده‌اند.

خسرو حیدری و بهزاد غلامپور در دوران بازی شان بارها در دربی حاضر بوده اند و البته غلامپور در کسوت مربی دروازه بانی هم بارها این تجربه را داشته است و از این نظر می توانند در دربی پیش رو کمک قابل توجهی به ساپینتو کرده و در آستانه بازی حساس هفته دوازدهم شرایط بهتری را برای سرمربی تیم فراهم کنند.