شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آیت الله

تاکید آیت الله سیستانی بر حقوق متقابل بین پیروان ادیان مختلف

شفقنا/ میگل موراتینوس معاون دبیرکل و نماینده عالی سازمان ملل در امور ائتلاف تمدن‌ها صبح امروز (چهارشنبه 16 آذر) با حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف دیدار کرد.

تاکید آیت الله سیستانی بر حقوق متقابل بین پیروان ادیان مختلف
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی در خصوص این دیدار اطلاعیه ی  منتشر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: حضرت آیت الله العظمی سیستانی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) میگل آنجل موراتینوس معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده عالی اتحاد تمدن های سازمان ملل و مسئول تهیه برنامه اقدام سازمان بین المللی برای حفاظت از اماکن مذهبی را به حضور پذیرفتند.

نماینده عالی سازمان ملل درباره این طرح، اصول مبتنی بر آن و رویه های انجام شده در این زمینه توضیحاتی ارائه داد.

براساس این بیانیه، ایشان در این دیدار بر اهمیت دوچندان شدن تلاش ها برای ترویج فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز، نفی خشونت و نفرت و تثبیت ارزش های همبستگی مبتنی بر توجه به حقوق و احترام متقابل بین پیروان ادیان و گرایش های فکری مختلف تاکید کردند.

حضرت آیت الله سیستانی در ادامه خاطرنشان کردند: فجایعی که بسیاری از ملت ها و گروههای قومی و اجتماعی در بسیاری از نقاط جهان – در نتیجه سرکوب فکری و دینی و سرکوب آزادی های اولیه و نبود عدالت اجتماعی- متحمل می شوند، نقش مهمی در ظهور برخی از جنبش های افراطی دارد. جنبش هایی که از خشونت کورکورانه علیه غیرنظامیان بی دفاع استفاده می کنند و به مراکز دینی و اماکن باستانی کسانی حمله می کنند که از نظر فکری و عقیده ای با آنها متفاوت هستند.

همچنین حضرت آیت الله سیستانی در ادامه بر لزوم پرداختن به پیشینه این پدیده های مردود و محکوم و اقدام جدی در راه رسیدن به درجه ای از عدالت و آرامش در جوامع مختلف که در خور شآن کرامت انسانی- آن‌گونه که خداوند متعال می‌خواهد- تاکید کردند و افزودند که این موضوع فضای مساعد برای گسترش افکار افراطی را تنگ می کند.

مرجع تقلید عالیقدر شیعیان در پایان از تلاش های سازمان ملل در این زمینه تمجید کرد و برای آقای موراتینوس در انجام مأموریتش آرزوی توفیق کرد و از او خواست تحیت ها ودرودهایش را به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحدبرساند.

sayed-sistani2

نماینده عالی سازمان ملل: حضرت آیت الله سیستانی ستون جامعه و یک رهبر مذهبی جهانی است / پلاسخارت: ایشان بر همزیستی مسالمت آمیز همه اقشار عراق تاکید دارند

شفقنا- نماینده سازمان ملل پس از دیدار با حضرت آیت الله العظمی سیستانی  گفت که درباره اهمیت درایت مرجعیت عالی دینی و حمایت ایشان از همزیستی مسالمت آمیز گفتگو کردیم.

به گزارش شفقنا، خانم جنین هنیس پلاسخارت در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهارکرد: آیت الله سیستانی بر همزیستی مسالمت آمیز همه اقشار و اقلیت ها در عراق تاکید دارند.

در ادامه آقای میگل آنجل موراتینوس معاون دبیرکل سازمان ملل و نماینده عالی اتحاد تمدن های سازمان ملل نیز گفت: ایشان ستون جامعه یا مذهب شیعه هستند. بسیار مفتخر به دیدار ایشان شدیم. او یک رهبر مذهبی جهانی است.

وی افزود: همه به خاطر فعالیتهایش، رهبری اش و درایتش به ایشان احترام می گذارند . ایشان یکی از رهبرانی است که شورای امنیت از او تمجید می کند و از رهبرانی است که همیشه به اعتدال و حمایت از بشریت فرامی خوانند.