شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#رفسنجانی#تاریخ#کتاب#هاشمی رفسنجانی

برشی از خاطرات هاشمی / آیت‌الله خامنه‌ای خواستند نامزد شوم / گفتند، غیر از شما کس دیگری نیست، بتواند خطر را از انقلاب از طریق مجلس رفع کند

برشی از خاطرات هاشمی / آیت‌الله خامنه‌ای خواستند نامزد شوم / گفتند، غیر از شما کس دیگری نیست، بتواند خطر را از انقلاب از طریق مجلس رفع کند

جماران نوشت:آیت الله هاشمی رفسنجانی در  کتاب خاطرات خود در مورد تاریخ ۱۶ آذر سال ۱۳۷۸ می نویسد: آیت‌ الله خامنه‌ای ،با تأکید و جدیت، خواستار نامزد شدنم شدند و گفتند، غیر از شما کس دیگری نیست که بتواند خطر را از انقلاب از طریق مجلس رفع کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتاب خاطرات خود در مورد تاریخ ۱۶ آذر سال ۱۳۷۸ می نویسد:

به محسن رضایی گفتم: اگر بخواهند نامزد شود، باید از استعفا بدهد. آیت‌ الله خامنه‌ای ،با تأکید و جدیت، خواستار نامزد شدنم شدند و گفتند، غیر از شما کس دیگری نیست که بتواند خطر را از انقلاب از طریق مجلس رفع کند.

آقای صادق خرازی، [معاون آموزش و پژوهش وزارت امورخارجه] آمد. گفت، آقای [غلامحسین] کرباسچی به مرخصی آمده و روحیه خوبی هم ندارد و خواست، ضمن ملاقات با او، فکری برای نجات ایشان بشود.

آقای محسن رضایی، [دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد و گفت، در صورتی نامزد در انتخابات می شود که من هم نامزد شوم و خواست بداند که من نامزد می‌شوم یا نه؟ گفتم، هنوز تصمیم نگرفته‌ام، ولی ایشان اگر بخواهند نامزد شود، باید از دبیری مجمع استعفا بدهد و فقط تا پنج‌شنبه وقت دارد؛ قرار شد استعفا بدهد.

در جلسه [جامعه] روحانیت مبارز شرکت کردم. بحث بر سر شرکت من در انتخابات [مجلس ششم] بود. اصرار زیادی کردند؛ قول ندادم. لیست نامزدهای جامعه روحانیت هم مطرح شد.
شب میهمان رهبری بودم. درباره مطبوعات و راهکار تعدیل آنها مذاکره شد. آیت‌الله خامنه‌ای، این بار با تأکید و جدیت، خواستار نامزد شدن من شدند و گفتند، غیر از شما کس دیگری نیست که بتواند خطر را از انقلاب از طریق مجلس رفع کند. نظرشان این است، آمریکا و ضدانقلاب نقشه تسخیر مجلس را دارند که من همان استدلال‌های معمول خود را مطرح کردم؛ حتی پیشنهاد استخاره را هم نپذیرفتند و گفتند، وقتی حکم صریح عقل را داریم، جای استخاره نیست؛ گفتم بیشتر فکر می کنم.

درباره محکومیت آقای [عبدالله] نوری، [مدیر روزنامه خرداد] هم بحث شد. ایشان خیلی از کارها و حرف‌های آقای نوری ناراحت‌اند و حاضر نیستند دخالتی بکنند. درباره آقای کرباسچی هم مذاکره شد؛ به نظر رسید نظر مثبت‌تری نسبت به گذشته دارند.

۲۱۲۱۷