شهر خبر

وزیر امور خارجه بوسنی: تمایل داریم به اتحادیه اروپا پیوندیم اما نقاط اصولی را رعایت خواهیم کرد/ ایران همیشه برای ما یک کشور شریف و دوست بوده است

وزیر امور خارجه بوسنی: تمایل داریم به اتحادیه اروپا پیوندیم اما نقاط اصولی را رعایت خواهیم کرد/  ایران همیشه برای ما یک کشور شریف و دوست بوده است

وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگووین گفت: ایران همیشه برای ما یک کشور شریف و دوست بوده است و از تمامیت ارضی ما حمایت کرده استایران همواره شرایط سیاسی بوسنی را درک کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری برنا به بوسنی هرزگووین، بیسرا توکوویچ وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگووین در نشست مطبوعاتی خود با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه کشورمان گفت: بسیار خرسندم که امروز میزبان هیات ایرانی به ریاست وزیر امور خارجه هستم. این یک سفر دوستانه است و ما در آستانه برقراری سی امین سالگرد برقراری روابط دوستانه میان ایران و بوسنی هستیم.

وی افزود: ایران همیشه برای ما یک کشور شریف و دوست بوده است و از تمامیت ارضی ما حمایت کرده استایران همواره شرایط سیاسی بوسنی را درک کرده است.

وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگووین با بیان اینکه گرایش راهبردی سیاست خارجی بوسنی کاملا روشن است و  ما به عنوان یک کشور کوچک تمایل داریم به اتحادیه اروپا پیوندیم اما نقاط اصولی را رعایت خواهیم کرد، تصریح کرد: درباره بحران کنونی انرژی و تورم و تامین نیازهای انرژی تبادل نظر کردیم دریافت عنوان عضویت اتحادیه اروپا و نزدیک شدن به مسیر ناتو یک اولویت اساسی برای بوسنی است.

بیسرا توکوویچ گفت: همچنین درباره شرایط سیاسی بوسنی گفتگو کردیم و همتای خود را در جریان تشکیل دولت جدید بوسنی قرار دادم.

ادامه دارد...