شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت نفت#اروپا#روسیه
کارشناسان روسی:

اروپا بزرگترین بازنده از تعیین قیمت نفت است

تحریم نفت روسیه با انتقاد شدید روسیه به اجرا درآمد.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبنا و به نقل از الجزیره، تحریم نفت روسیه و سقف قیمت جدیدی که اتحادیه اروپا، گروه هفت و استرالیا برای آن تعیین کرده بودند، در میان محکومیت شدید روسیه به اجرا درآمد.


 اتحادیه اروپا متعهد شد که نفت را به کشور‌هایی که این موضع را اتخاذ کرده اند یا ممکن است در زمان بعدی اتخاذ کنند، ارائه نکند.

تصمیمات جدید به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، ارائه کمک‌های فنی، خدمات واسطه‌گری یا تأمین مالی، یا کمک‌های مالی مرتبط با تجارت، دلالی یا حمل‌ونقل، از جمله از طریق حمل‌ونقل از کشتی به کشتی یا به کشور‌های ثالث، نفت خام یا نفت و محصولاتی که منشا آن روسیه است یا از روسیه صادر شده است را ممنوع می‌کند.
علاوه بر این، بسته تحریم‌های «نفتی» اتحادیه اروپا شامل تحریم عرضه نفت دریایی از روسیه بود.


مسکو نیز به نوبه خود با انتقاد شدید از سقف، اعلام کرد که به کشور‌هایی که به تصمیمات جدید ملحق شده اند، نفت عرضه نخواهد کرد و دولت روسیه نیز امتناع خود از پیروی از محدودیت‌های جدید را تایید کرد.
با اشاره به اینکه سیاسی شدن بخش انرژی تنها منجر به کمبود منابع در بازار می‌شود و به کشور‌هایی که اصل سقف قیمت را اعمال می‌کنند، نفت و فرآورده‌های نفتی عرضه نخواهد کرد.

همچنین هشدار داد که این امر منجر به کاهش عرضه نفت نیز خواهد شد و امکان اعمال این مکانیسم برای هر کالای دیگری در آینده وجود خواهد داشت.
در مورد سخنگوی مطبوعاتی کرملین، دیمیتری پسکوف، وی گفت که در حال حاضر ارزیابی تأثیر تصمیم سقف قیمت بر بازار جهانی دشوار است و موضع اروپا را به عنوان "تصمیمی برای تصمیم گیری" توصیف کرد.

مانع اصلی این تصمیم، موضع لهستان بود. در حالی که اکثر کشور‌ها در ابتدا محدوده ۶۵ تا ۷۰ دلار در هر بشکه را پیشنهاد می‌کردند، ورشو با تقاضای سختگیرانه برای سقف ۳۰ دلار روبرو شد.