شهرخبر

غربی‌ها در زمان جنگ، سلاح‌های شیمیایی ممنوعه را روی ما تست می‌کردند

غربی‌ها در زمان جنگ، سلاح‌های شیمیایی ممنوعه را روی ما تست می‌کردند

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت:در ظاهر ما با ارتش رژیم بعثی می‌جنگیدیم، اما در حقیقت بیش از ۳۵ کشور از آن‌ها حمایت می‌کردند.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز  در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس گفت: ما در دوران دفاع مقدس با مظلومیت جنگیدیم؛ به لحاظ تجهیزاتی در تحریم بودیم و باید موازنه قوا را با تلاش در حوزه علم و فناوری و قطعه‌سازی ایجاد می‌کردیم.

وی افزود: دشمن بعثی در همان زمان از نظر منابع انسانی به‌طور کامل از مجموعه کشورش استفاده می‌کرد؛ کشور آن‌ها در جنگ کاملاً تعطیل بود و از ظرفیت‌های انسانی‌اش در جبهه‌ها علیه ملت ایران استفاده می‌شد؛ همچنین رژیم بعثی از عده‌ای مزدور که از دیگر کشور‌ها برای مبارزه آورده بود، نیز بهره می‌برد و به لحاظ تجهیزاتی نیز مورد حمایت بلوک شرق و غرب بود.

وی ادامه داد: ارتش ما هیچ‌گونه پشتیبانی قطعاتی نداشت و همواره عنوان می‌شد که چگونه می‌توان در صورت ادامه جنگ، هواپیما‌ها و ناو‌های جنگی را پای کار نگه‌داشت؛ ارتش جمهوری اسلامی در همان دوران با تلاش و همت مضاعف از تجهیزات نگهداری کرد، تعمیر آن‌ها را بر عهده گرفت و در راستای ارتقا و به‌روزرسانی تجهیزات تلاش کرد.

سرلشکر باقری بیان کرد: دشمن از همان دوران با تبلیغات و دروغ پردازی‌ها به دنبال القای این است که ایران بدون طرح و برنامه و تدبیر انبوهی از نوجوانان و جوانان را بر روی میادین مین می‌فرستاده و می‌فرستد در صورتیکه هیچگاه در دوران دفاع مقدس چنین اتفاقی نیفتاده و حتی یک مورد نمی‌توان یافت که فرماندهی چنین دستوری داده باشد.

وی افزود: در ظاهر ما با ارتش رژیم بعثی می‌جنگیدیم، اما در حقیقت بیش از ۳۵ کشور از آن‌ها حمایت می‌کردند و یافته‌های روز علمی دنیا به همراه تجهیزات و فناوری را در اختیار آن‌ها قرار داده بودند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: در عرصه جنگ ۸ ساله سلاح‌های روز و در حال پژوهش دنیا بر روی ما تست می‌شد و سپس تولید انبوه و به کارگیری می‌شد، که می‌توان به میراژه‌ها موشک‌های اگزوسه، سوخو ۲۴ و سوخو ۲۵ و میگ ۲۹ روز شوروی موشک‌های ضد راداری و لیزری و تصاویر ماهواره‌های آمریکایی و اروپایی اشاره کرد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ادعای حقوق بشری غرب گفت: غربی‌ها در زمان جنگ سلاح‌های شیمیایی ممنوعه را روی ما تست می‌کردند و صدام در آخر جنگ ۱۲ هزار تن مواد شیمیایی داشت.

سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز تجربه ۳۹ ساله در ساخت پهپاد داریم، تاکید کرد: امروز ساخت پهپاد از طراحی تا پرواز همه در داخل انجام شده و می‌شود و دانشجویان و دانشمندان از دانشگاه‌های صنعتی کشور وارد میدان طراحی پهپاد شدند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه آیا کسی می‌تواند ادعا کند عملیاتی در جنگ طراحی نداشت یا طراحی ناقص داشت، تصریح کرد: شهادت می‌دهیم هر میزان در کشور علم وجود داشت در زمان جنگ استفاده شد. دانش و فناوری در یک سو و دفاع مقدس در یک سو بر یکدیگر تأثیر متقابل داشتند. هم دانش و فناوری به دفاع مقدس کمک کرد و هم دفاع مقدس موجب رشد و ارتقای علم و فناوری در کشور شد.