رقیب سرسخت ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا گفته است که برای نامزدی در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور «کاملا» تمایل دارد «برخی از بلاهایی که دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق آمریکا) بر سر حزب جمهوری‌خواه آورده را متوقف کند.»

بولتون در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی، ضمن ترغیب سایر نامزدهای حزب جمهوری‌خواه جهت تایید نکردن ترامپ، گفت: فکر می‌کنم برای نامزدی در انتخابات صرفا نمی‌توانید بگویید که از «قانون اساسی حمایت می‌کنید» بلکه باید بگویید که «مقابل افرادی که آن را زیر سوال می‌برند، خواهم ایستاد.»

وی در ادامه گفت که اگر جمهوری‌خواهان در مقاومت شدید با ترامپ ناکام بمانند، «با جدیت گزینه ورود به کارزار انتخاباتی را مورد بررسی قرار خواهد داد.»

بولتون همچنین بخشی از مصاحبه خود با ان‌بی‌سی را در توییتر منتشر کرد و نوشت: وقتی که شما نفس قانون اساسی را به چالش می‌کشید، یعنی آمریکایی نیستید. اگر نامزدهای فعلی حزب جمهوری‌خواه برای کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری، ترامپ را رد نکنند، آماده‌ام که وارد کارزار شوم.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا به اظهارات اخیر ترامپ اشاره دارد. ترامپ در شبکه اجتماعی خود موسوم به «Truth Social» نوشته بود: با این حجم از تقلب در این ابعاد و گستردگی، می‌توان تمام قوانین، مقررات، مواد قانونی و حتی قانون اساسی را لغو کرد. با این حساب، آیا نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را کنار می‌گذارید و «پیروز محق» را برنده اعلام می‌کنید یا موافق برگزاری انتخابات مجدد هستید؟

بولتون در پاسخ به این پرسش که چه زمانی اعلام نامزدی خواهد کرد، گفت که «شاید زودتر از زمانی باشد که خیلی‌ها تصور می‌کنند.»

ترامپ تنها نامزد حزب جمهوری‌خواه است که تاکنون به طور رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام نامزدی کرده است.

بولتون در دوران ریاست جمهوری رونالد ریگان، جرج بوش پدر و پسر در پست‌های مختلف خدمت کرد و پس از روی کار آمدن در ترامپ، در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، مشاور امنیت ملی آمریکا بود. ترامپ سرانجام در جنجالی پر سر و صدا، بولتون را از سمت خود اخراج کرد و گفت که اگر در آن برهه به نصیحت‌های وی درباره حمایت از اغتشاشات ایران و همچنین برهم زدن مذاکرات صلح با کره شمالی، گوش کرده بود، «ما تا الان به جنگ جهانی ششم هم وارد شده بودیم.»