شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تلویزیون#فوتبالی

تمجید از اسطوره معترض فوتبالی دلیل برکناری گزارشگر ورزشی از تلویزیون

تمجید از اسطوره معترض فوتبالی دلیل برکناری گزارشگر ورزشی از تلویزیون

نام بردن از یک اسطوره فوتبال در حین گزارش یک بازی از جام جهانی 2022 قطر برای گزارشگر تلویزیون دردسرساز شد.

به گزارش برنا؛ دیدار تیم‌های فوتبال مراکش و کانادا در آخرین بازی مرحله گروهی این دو تیم در جام جهانی قطر با برتری مراکش به پایان رسید تا جام برای کانادا با سه شکست متوالی به پایان برسد اما این پیش از پایان کار کانادا در جام جهانی، گزارشگر بازی این تیم برابر مراکش از کار برکنار شد!

ماجرا از این قرار است که آلپر باکرگیل، گزارشگر شبکه تی‌آرتی ترکیه، در جریان گزارش این بازی به یکی از رکوردهای جام جهانی که در اختیار این کشور است اشاره کرد و از هاکان شوکور، اسطوره فوتبال ترکیه به عنوان زننده سریع‌ترین گل جام‌های جهانی نام برد. گلی که او در بازی رده‌بندی سال ۲۰۰۲ مقابل کره جنوبی به ثمر رساند تا در ثانیه یازده از میزبان پیش بیفتند.

شوکور که در جریان کودتای سال ۲۰۱۶ علیه اردوغان از حامیان معترضان محسوب می‌شد، بعد از مخالفت علنی با دولت ترکیه مجبور به خروج از این کشور شد و اکنون در امریکا اقامت دارد. از همین رو، نام بردن از اسطوره فوتبال ترکیه که در ۱۱۲ بازی ملی ۵۱ گل برای کشورش به ثمر رسانده، یکی از خطوط قرمز تلویزیون دولتی ترکیه محسوب شده و آلپر بین دونیمه جای خودش را به گزارشگر دیگری داده و بعد از آن هم گزارش بازی دیگری به او سپرده نشده است.

انتهای پیام