شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال گذشته

شرکت هما چند هواپیمای فعال دارد؟ + نوع هواپیماها

شرکت هما چند هواپیمای فعال دارد؟ + نوع هواپیماها

وی مهم‌ترین بدهی ارزی شرکت را مربوط به هواپیمایی چابهار دانست و گفت: این بدهی با ۹ درصد افزایش در سال ۱۴۰۰، به مبلغ ۸.۶۸۵.۰۳۹ دلار رسیده است.

مهمترین مشکل شرکت هما چیست؟

نورایی خرید عمده داخلی هما را سوخت دانست و بیان کرد: با توجه به اینکه مقدار لیتر سوخت در امسال صرفاً ۷ درصد جهش داشته اما مبلغ سوخت ۱۲۳ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این شرکت در بخش خارجی نیز ۲۱۵۵ درصد افزایش در مخارج سوخت داشته که در بحث مخارج خرید داخل (اعم از فنی، تأسیسات و…) ۶۴۹ درصد در امسال رشد داشته است.

تعداد و نوع هواپیماهای فعال هما

به گفته مشاور وزیر راه و شهرسازی، مجموع کل ناوگان عملیاتی شرکت ۵۵ هواپیما است که از این عدد، بیشترین تعداد هواپیما از نوع Fokker ۱۰۰ با تعداد ۱۶ هواپیما و همچنین از نوع Atr۷۳ با تعداد ۱۳ هواپیما است.

نورایی اضافه کرد: نسبت بازده دارایی شرکت (ROA)، در سال ۹۹ حدود ۴۴ درصد و در سال ۱۴۰۰ نیز با ۱۱ درصد کاهش، به ۰.۰۸ رسیده است که با توجه به افزایش ناوگان هوایی در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۹۹، علت کاهش در بازده دارایی‌ها نیاز به توضیحات دارد.

وی با بیان اینکه نرخ بازده سرمایه‌گذاری یا نرخ بازگشت سرمایه (ROI)، شرکت نیز در سال ۹۹ بیش از ۴۰۰ درصد است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ نیز نرخ بازده سرمایه‌گذاری حدود ۶۰ درصد کاهش یافته است و به ۰.۱۳ رسیده است که با توجه به افزایش ۴۰ درصدی در پروازهای خارجی، این کاهش توجیه نداشته و نیاز به توضیحات دارد.

منبع: ایلنا