شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پوشش
از مقابله با مردم و خواست آنها دست برداریم/ اجازه دهید برای پوشش زنان مطابق عرف و توافق نمایندگان واقعی مردم مقررات وضع شود

روزنامه هم‌میهن:

از مقابله با مردم و خواست آنها دست برداریم/ اجازه دهید برای پوشش زنان مطابق عرف و توافق نمایندگان واقعی مردم مقررات وضع شود

روزنامه هم‌میهن نوشت: باید به خواست عمومی احترام گذاشت. اکنون اکثریت جامعه با حجاب اجباری مخالف هستند، پس اجازه دهید برای پوشش زنان مطابق عرف و توافق نمایندگان واقعی مردم مقررات وضع شود به‌نحوی که اکثریت قاطع جامعه از آن حمایت کند.

اعتمادآنلاین|

روزنامه هم میهن با اشاره به اظهارات اخیر دادستان کل کشور به تعطیل شدن گشت‌ ارشاد تعبیر شده است، هشدار داد باید از دور زدن گشت ارشاد در قالب دیگر پرهیز شود تا خسارت دیگر را تجربه نکنیم.

به گزارش هم‌میهن، اگر اتفاقات ۸۰ روز گذشته هم رخ نمی‌داد باز هم گشت ارشاد مسئله‌ مهمی بود؛ به چند دلیل مشخص. اول اینکه موضوع عمل آن متوجه اغلب یا بخش قابل‌توجهی از زنان و دختران این کشور می‌شد. مطالعات حتی نهادهای اصولگرایی هم نشان داده بود که درصد قابل‌توجهی از زنان به لحاظ حجاب مشمول تبصره قانونی مربوط به پوشش بانوان می‌شدند و اگر قرار بود که مطابق نص قانون عمل شود، تعداد کثیری از زنان باید محکوم می‌شدند و همه می‌دانیم که فعلی که تعداد کثیری از جامعه مرتکب آن شوند، نمی‌تواند مشمول عنوان مجرمانه شود، چون فرض است که جرم را تعداد اندکی از مردم مرتکب می‌شوند.

نویسنده سپس هشدار داده است: آنچه در این میان اهمیت دارد، دست برداشتن از مقابله با مردم و خواست آنان است. باید به خواست عمومی احترام گذاشت. اکنون اکثریت جامعه با حجاب اجباری مخالف هستند، پس اجازه دهید برای پوشش زنان مطابق عرف و توافق نمایندگان واقعی مردم مقررات وضع شود به‌نحوی که اکثریت قاطع جامعه از آن حمایت کند. باید از هرگونه کوشش برای بازسازی گذشته و دور زدن گشت ارشاد در قالب دیگر بپرهیزیم تا ضایعات و خساراتی دیگر را تجربه نکنیم.