شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##ورزش#پیلاتس#خانه/#تناسب#اندام#منزل

ورزش پیلاتس در خانه/ تناسب اندام در منزل با پیلاتس

ورزش پیلاتس هم‌زمان قدرت، انعطاف پذیری و تعادل بدن را بالا می‌برد و باعث تناسب اندام می‌شود که به راحتی بدون هیچ وسیله ای در منزل می‌توانید آن را انجام دهید.

ورزش پیلاتس در خانه / تناسب اندام در منزل با پیلاتس

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛

در جنگ جهانی اول برای تقویت نیروی بدنی سربازان، ورزشی توسط ژوزف پیلاتس ابداع شد که بعدها با نام خانوادگی او شناخته گردید. پس از آن محققان متوجه شدند که ورزش پیلاتس باعث بهبود درد‌های کمر و بهتر شدن عملکرد بافت‌ها می‌شود.

گروهی از محققان در سال 2014 از فیزیوتراپیست‌ها تحقیقاتی به عمل آوردند.این فیزیوتراپیست ها با بیمارانی مواجه بودند که از عارضه کمردرد رنج می‌بردند ولی در نتیجه‌ی انجام این ورزش بهبود یافته بودند. بنابر نتایج این پژوهش، ورزش پیلاتس آگاهی از بدن، تناسب وضعیت بدنی و کنترل حرکت را بهبود می‌بخشد. پس از سال‌ها مجددا تحقیقاتی بر روی ورزش پیلاتس انجام شد. محققان در سال 2017 گروهی از بانوان را انتخاب کردند که اضافه وزن داشته و چاق محسوب می‌شدند. این گروه طی مدت زمانی معین، ورزش پیلاتس را در منزل انجام دادند. پس از گذشت 8 هفته تمامی این بانوان وزن اضافی خودرا از دست داده و به BMI مناسب خود رسیده‌اند. محققان از این آزمایش دریافتند که ورزش پیلاتس باعث افزایش قدرت عضلات، انعطاف‌پذیری و تعادل بدن می‌شود و همچنین روحیه افراد را بهبود می‌بخشد. در واقع پیلاتس یک رژیم آماده‌سازی بدن محسوب می‌شود.

در زندگی امروزه و با وجود مشغله‌های کاری برای داشتن سلامت و تندرستی به ورزش کردن منظم توصیه شده است. بسیاری از مردم تصور می‌کنند برای ورزش کردن، باید در باشگاه و زیر نظر مربی‌های متخصص با صرف هزینه‌های سنگین تمرین کنند. رفتن به باشگاه نیز برای کسانی که پرمشغله هستند و وقت کمتری برای ورزش کردن، دارند مناسب نیست. پیلاتس، ورزشی است که هم بانوان و هم آقایان می‌توانند در منزل و بدون هزینه کردن وقت و سرمایه برای رفتن به باشگاه به راحتی آن‌را انجام دهند.

ورزش پیلاتس حتی اگر یک بار در هفته انجام شود تأثیرات خیلی خوبی بر روی بدن دارد و باعث شادی و نشاط می‌شود. شما می‌توانید با این کلیپ ورزشی که در ادامه برای شما قرار می‌دهیم در هفته چندین بار این حرکات را انجام دهید تا به فرم بدن ایده آلتان دست پیدا کنید و همیشه سالم، تندرست و بدنی انعطاف پذیر و پر‌قدرت داشته باشید.

توجه داشته باشید که برای جلوگیری از دردهای عضلانی حتما باید قبل از ورزش کردن بدن را با حرکات کششی گرم کنید و بعد از تمرین هم، بدن را با حرکات آهسته سرد کنید.

تعداد بازدید : 1