شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارکنان#قطار#فرانسه

سومین روز متوالی اعتصاب کارکنان راه آهن فرانسه/ تداوم اختلال در حرکت قطارها

سومین روز متوالی اعتصاب کارکنان راه آهن فرانسه/ تداوم اختلال در حرکت قطارها

اعتصاب کنترل کنندگان قطار در فرانسه در سومین روز متوالی در اعتراض به دستمزدها باعث اختلال در حرکت قطارهای متعدد در این کشور شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس آنسایگر" سوئیس، اعتصاب کنترل کنندگان قطار در فرانسه برای سومین روز متوالی باعث لغو و اختلال در تردد قطارهای متعدد شده است.

اپراتور ملی راه‌آهن فرانسه (SNCF) 60 درصد از خطوط قطار خود را در روز یکشنبه - مانند جمعه و شنبه - لغو کرد . سخنگوی این اپراتور به خبرگزاری فرانسه تایید کرد که هم برای قطارهای سریع السیر TGV و هم برای قطارهای منطقه ای، از هر ده قطار تنها چهار قطار در حال حرکت هستند.

حدود 10000 بازرس و کنترل کننده قطارها در فرانسه که اعتصاب کرده‌اند نه تنها مسئول بررسی بلیط‌ها هستند، بلکه برای ایمنی مسافران نیز مسئول هستند. به همین دلیل است که قطارها بدون آنها نمی‌توانند حرکت کنند.

سخنگوی SNCF از بازگشت تدریجی به حالت عادی برای آخرین روز اعتصاب در روز دوشنبه خبر داد. به گفته وی سه قطار از هر چهار قطار TGV باید دوباره حرکت کنند. از روز سه شنبه تردد ریلی باید به حالت عادی بازگردد.

چندین گروه برای این اعتصاب فراخوان داده بودند و چندین اتحادیه از این جنبش اعتراضی حمایت می‌کنند. به منظور افزایش فشار بر SNCF کمی قبل از مذاکرات حقوق و دستمزد آتی، اتحادیه‌ها از قبل نسبت به اعتصاب در تعطیلات کریسمس و تعطیلات آخر هفته سال نو هشدار می‌دهند. رهبری SNCF از نشست‌های جدید با اتحادیه ها و کنترل کنندگان خبر داد.

به این ترتیب گرچه انتظار می‌رود حمل و نقل عادی از روز دوشنبه از سر گرفته شود، اما اعتصاب احتمالی در کریسمس و تعطیلات سال نو میلادی بسیاری از مسافران را نگران کرده است، زیرا کنترل‌کنندگان قطارها پیشاپیش برای آن ایام تعطیل و پر مسافر اخطار اعتصاب داده‌اند.

از همین جهت، اپراتور ملی راه‌آهن فرانسه به مسافرانی که بلیط رزرو کرده‌اند توصیه کرده است که قبل از رفتن به ایستگاه، اطمینان حاصل کنند که قطار آنها همچنان طبق برنامه به حرکت درخواهد آمد.

انتهای پیام/