شهرخبر

اولتیماتوم السودانی به اقلیم کردستان عراق برای پایان دادن به قاچاق سوخت

اولتیماتوم السودانی به اقلیم کردستان عراق برای پایان دادن به قاچاق سوخت

یکی از نمایندگان مجلس عراق از اولتیماتوم نخست وزیر عراق برای اقلیم کردستان جهت پایان دادن به قاچاق سوخت از این منطقه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم پایگاه عراقی المعلومه به نقل از جاسم الموسوی عضو مجلس عراق از ائتلاف دولت قانون خبر داد، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با مسئولین اقلیم کردستان در رابطه با سامان دهی صادرات نفت از این منطقه به توافق رسیده است.

این نماینده همچنین تاکید کرد، نخست وزیر به منطقه اقلیم کردستان شش ماه مهلت داد تا مسئله قاچاق سوخت را پایان داده و مسئله صادرات را قانونمند کنند.

این نماینده افزود: السودانی التیماتوم شش ماهه را به رهبران اقلیم داده است تا بتوانند کار صادرات نفت را انحصارا از طریق شرکت ملی سومو انجام شود.

او افزود: این ساماندهی از طریق تکمیل قانون نفت و گاز مربوط به اقلیم کردستان به انجام می‌رسد تا از این طریق صادرات نفت عراق کاملا کنترل شده، انجام شود، زیرا دولت جدید به اقلیم اجازه قاچاق نفت و صدور غیر قانونی و خارج از چارچوب‌های دولت را نخواهد داد.

گفتنی است پیش از این نیز نمایندگان مجلس عراق از قاچاق میانگین روزانه 450 هزار بشکه نفت از منطقه اقلیم کردستان به رژیم صهیونیستی خبر داده بودند.

انتهای پیام/*