شهرخبر

تصاویر | امباپه صاحب مشروبات الکلی را پنهان کرد!

کیلیان امباپه برای اینکه شرکت بادوایزر را تبلیغ نکند، نام آن را از عکاسان پنهان کرد.

کیلیان ام‌باپه

به گزارش همشهری آنلاین، نشریه اکیپ فرانسه نوشته است که کیلیان امباپه به عمد نام بادوایزر که یکی از اسپانسرهای فیفا در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است را پنهان کرد تا بدین شکل از تبلیغ برای این شرکت تهیه مشروبات الکلی جلوگیری کند.

این شرکت در ابتدا قرار بود برای رساندن نوشیدنی به دست تماشاگران حاضر در استادیوم ها، دکه هایی را در اطراف ورزشگاه ها در اختیار داشته باشد که با مخالفت کشور قطر، غرفه های فروش این شرکت نوشیدنی بدون الکل توزیع می کند.

ستاره فرانسوی هنوز در یک کنفرانس مطبوعاتی در قطر حاضر نشده است تا از سوالاتی در مورد آینده خود در پاریس سن ژرمن جلوگیری کند.

در جریان تحریم امباپه و عدم حضور در کنفرانس مطبوعاتی، فدراسیون فوتبال فرانسه از او حمایت کامل کرده و تصمیم گرفته است تا جریمه بازیکنانی را که پس از کسب جایزه مرد مسابقه از صحبت با رسانه ها خودداری می کنند، پرداخت کند.

به گزارش نشریه اکیپ فرانسه، امباپه که در رقابت های جام جهانی ۲ بار به عنوان بهترین بازیکن تیم ملی کشورش در دیدار برابر استرالیا و دانمارک انتخاب شد، تصمیم گرفت حامی مالی فیفا را به دوربین های عکاسان نشان ندهد.

بادوایزر وظیفه دارد پس از هر بازی، جایزه بهترین بازیکن میدان را به آن فرد اهدا کند و امباپه هر بار که با این جایزه ژست گرفته، عمداً نام تجاری شرکت مذکور را پنهان کرده است.

این بازیکن فرانسوی در چارچوب سیاست حقوق تصویر خود، باید برخی قوانین را رعایت کند و از جمله آن این است که نوشیدنی های الکلی، غذاهای ناسالم و همچنین سایت های شرط بندی ورزشی را تبلیغ نمی کند.

اکیپ نوشته است قابل درک است که امباپه پس از ستاره شدن در فوتبال، به الگوی بسیاری از کودکان فرانسوی تبدیل شده است. بنابراین او نمی خواهد با تبلیغ یک نوشیدنی الکلی به وجهه خود آسیب برساند.

این تورنمنت تا کنون برای بادوایزر سخت گذشته است چرا که به دلیل موضع قطر در قبال الکل، نتوانسته است محصولات خود را در ورزشگاه ها بفروشد و به دنبال جبران ضرر ۴۷ میلیون دلاری از فیفا است.

منبع:‌ ورزش سه