شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#پایان سال

اجرای طرح نذر آب در سراسر کشور/ اپلیکیشن هلال من تا پایان سال راه اندازی می شود

اجرای طرح نذر آب در سراسر کشور/ اپلیکیشن هلال من تا پایان سال راه اندازی می شود

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: اپلیکیشن هلال من در حال راه اندازی است که درغالب آن باشگاه رفاهی ایجاد شده و‌ داوطلبان می توانند از تسهیلات آن بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بعد از ظهر امروز یکشنبه ۱۳ آذرماه در نشست خبری خود به مناسبت روز جهانی داوطلب اظهار کرد: این روز را با شعار همبستگی با کار داوطلبانه جشن میگیریم و از زحمات داوطلبان قدردانی خواهیم کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های این سازمان تشریح کرد: یکی از فعالیت‌های ما راه‌اندازی مجامع خیرین استانها بوده است. دومین فعالیت وقف، هبه و صلح بوده که احداث پایگاه جاده ای در آذربایجان شرقی و غربی از جمله ان است همچنین طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور و توسعه محل های کم برخوردار در ۲۰۲۰ محلهه از جمله اقدامات بعدی است. هلال احمر، و کمیته امداد و ستاد اجرایی فرمان امام در این اقدام به ما کمک کردند.

وی در تشریح طرح توانمند سازی و تحول احتماع محور محلات بیان کرد: دز ۱۵۸محله دوره آموزشی و در ۱۷۲ محله بالغ بر ۸ میلیارتومان خدمات دارو و درمان ارائه شده است همچنین در ۵۳ محله بالغ بر ۱۱هزار میلیارد ریال بسته معیشتی و بهداشتی ارائه شده است علاوه براین در سامانه جامع اعضا ۴هزار و ۶۵۵ نفر در محلات به عضویت جمعیت هلال احمر درآمدند و بیمه سلامت ۱۶ هزار و ۸۶۹ نفر از خدمات بیمه سلامت برخوردار شدند که توسط داوطلبان شناسایی شدند.

سلیمی اعزام کاروان رهسپاران عصر ظهور در اربعین حسینی را یکی دیگر از اقدامات داوطلبان هلال احمر خواند و گفت:  ارائه خدمات کمک هزینه دارو به بیماران نیازمند و راه اندازی سامانه های هوشمند جذب مشارکت های مردمی از جمله اقدامات ما بوده است.

سلیمی طرح هم افزایی خدمات و برگزاری پویش های خیریه مردمی را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و افزود: پویش هلال رحمت با هدف تهیه بسته های غذایی درماه رمضان، پویش نذر آب و پویش مرهم زائر با هدف تامین دارو برای زایران اربعین حسینی بالغ بر ۱۱ ونیم میلیارد ریال اقلام دارویی جمع اوری شد.

وی ادامه داد: با برگزاری پویش نذر اب به ۸۵ روستا آب رسانی شده و برای صد روستا تا پایان سال عملیات ابرسانی انجام خواهد شد. در سنوات گذشته در ۴ استان نذر آب انجام می گرفت اما امسال در کلیه استان ها صورت می‌پذیرد.

سلیمی درباره راه اندازی سامانه جذب و حمایت های مردمی خاطرنشان کرد:  این سامانه تا پایان سال رونمایی می شود و از شرکت های مختلف می توانند به عنوان حامی حقوقی این سامانه شناخته شوند تا بتوانیم همکاری کنیم همچنین متناسب با برنامه ها از ظرفیت خدمات داوطلبان استفاده میکنیم.

وی درباره تعواد داوطلبان گفت: ۹۲۱ هزارنفر در سامانه جامع شناسنامه دار هستند و اطلاعات آنان به ثبت رسیده است. تجهیز و راه اندازی بانک های امانات پزشکی از جمله اقدام دیگر ماست.

سلیمی درباره وام‌های ارائه شده خاطرنشان کرد: برای ارائه تسهیلات با بانک‌مهر ایران و بانک رسالت۱۰۰ میلیاردتومان توافق کردیم که بالغ بر هزار و ۳۰۰ نفر از این تسهیلات بهره مند شدند و ۸۵ میلیارد آن محقق شده است.

وی تصریح کرد: اپلیکیشن هلال من در حال راه اندازی است که درغالب آن باشگاه رفاهی ایجاد شده و‌ داوطلبان می توانند از تسهیلات آن بهره مند شوند.

 

انتهای پیام