شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#صندوق ذخیره فرهنگیان#بیمه

نجف پور در پاسخ به مهر مطرح کرد؛

بیمه معلم بیمه فرهنگیان خواهد شد

بیمه معلم بیمه فرهنگیان خواهد شد

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: بیمه معلم در حال برطرف کردن مشکلات داخلی خود است و در آینده نزدیک پرتفوی بیمه‌ای فرهنگیان به بیمه معلم منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر؛ حمیدرضا نجف پور کردی در نشست خبری خود و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چه زمانی فرهنگیان از مزایای بیمه معلم استفاده خواهند کرد؛ گفت: مشکلاتی برای بیمه معلم ایجاد شده بود و وزارت آموزش و پرورش با سازمان‌ها وزارتخانه‌های دیگر به تفاهم رسید تا پرتفوی بیمه‌ای وزرات آموزش و پرورش را به دیگر بیمه‌ها واگذار کند.

وی با بیان اینکه در حال تجمیع و حل مشکل بیمه معلم هستیم گفت: بیمه معلم در حال برطرف کردن مشکلات داخلی خود است و در آی نده نزدیک پرتفوی بیمه‌ای فرهنگیان به بیمه معلم منتقل خواهد شد.

نجف پور در پاسخ به این سوال چه زمانی اساسنامه صندوق بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش تغییر خواهد کرد؛ گفت: مهم‌ترین بخش هیئت امنای صندوق، حضور نمایندگان فرهنگیان در صندوق است که اشراف کاملی به مسائل صندوق و مشکلات فرهنگیان دارند. نمایندگان هیئت امنای فرهنگیان به اعضای صندوق تذکراتی می‌دهند و راهگشایی می‌کنند. قرار بر این بود که اساسنامه تغییر کند. جلسات متعددی برگزار شد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با بیان اینکه اساسنامه پیچیدگی‌های خاصی داشت؛ گفت: اختلاف بین اعضای صندوق با دولت و اختلاف دیدگاه صندوق با نمایندگان مجلس از جمله مواردی بود که تدوین اساسنامه جدید را با چالش مواجه کرد. برای تعیین تکلیف این مسأله جلسات متعددی با تیم حقوقی، کمیسیون اجتماعی دولت و نمایندگان فرهنگیان در حال انجام است. امیدواریم به زودی در دولت اساسنامه صندوق به جمع بندی برسد و در نهایت به مجلس برود.

وی در پاسخ به این سوال که روند بورسی شدن شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان به چه صورت است؛ گفت: شرکت لیزینگ مپنا، شرکت مسافرتی زاگرس، شرکت‌های سامان و سهند فرهنگیان از جمله شرکت‌هایی است که متعهد هستیم تا یک سال آینده بورسی شوند.