شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#جدید#تحریم

هدف جدید آمریکا: تحریم انتقال تسلیحات از ایران به روسیه +جزئیات

رابرت مالی با تکرار ادعای انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین تاکید کرد که ایالات متحده ترجیح می‌دهد روی اخلال، تاخیر، بازدارندگی و تحریم انتقال تسلیحات از ایران به روسیه متمرکز شود.

ایران

به گزارش تازه‌نیوز، راب مالی نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با شبکه بلومبرگ اظهار داشت: ایالات متحده مایل است که روی ادعای انتقال تسلیحات ایران به روسیه و اعتراضات جاری در این کشور تمرکز کند، نه از سرگیری مذاکرات بر سر احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام).

به نقل از ایسنا، وی در ادامه با ادعای این‌که «ایران علاقه‌ای به توافق ندارد» گفت که واشنگتن روی موضوعات دیگر تمرکز کرده است و اکنون می‌تواند برای بازدارندگی و اخلال در ارائه تسلیحات به روسیه و تلاش برای حمایت از خواسته‌های اساسی مردم ایران دست به کاری بزند.

راب مالی با این حال گفت که مذاکرات هسته‌ای با ایران به‌طور رسمی متوقف نشده است و تماس‌ها میان ایران و اتحادیه اروپا کماکان ادامه دارد، اما هیچ مذاکره‌ای از پایان ماه اوت تاکنون انجام نشده است.

وی مدعی شد: فایده‌اش چیست؟ اگر ایران با مطالباتی غیرقابل قبول بازگردد، چرا باید روی آن تمرکز کنیم؟ در این مرحله ما روی توافق هسته‌ای تمرکز نمی‌کنیم، زیرا نمی‌توانیم به عقب برگردیم و سپس با ما بازی شود.

این مقام آمریکایی با تکرار ادعای انتقال پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین تاکید کرد که ایالات متحده ترجیح می‌دهد روی اخلال، تاخیر، بازدارندگی و تحریم انتقال تسلیحات از ایران به روسیه متمرکز شود.