شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم#جدید#بیمه

جذب ۳۵۰ هزار بیمه‌شده جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در دولت سیزدهم

جذب 350 هزار بیمه‌شده جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در دولت سیزدهم

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از جذب ۳۵۰ هزار بیمه‌شده جدید صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بیت‌اله برقراری؛ مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر صبح روز دوشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر با اشاره به جامعه هدف این صندوق، اظهار کرد: جامعه هدف ما در کشور 30 میلیون نفر است که افراد می توانند از 18 سالگی عضو این صندوق شوند و تا 50 سالگی فرصت عضویت را نیز دارا هستند.

وی افزود: به طور خالص جامعه هدف اصلی ما 10 میلیون نفر است که با اعداد اعضای خانواده آن‌ها این عدد به 30 میلیون نفر می رسد. با این حال امروز صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر 2 میلیون و 500 هزار نفر بیمه شده فعال و غیر فعال دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: با استقرار دولت مردمی سیزدهم توانسته ایم جذب 350 هزار بیمه شده جدید را شاهد باشیم که این در نوع خود، در مقایسه با دولت های گذشته معادل 4 سال فعالیت آن دولت‌هاست.

وی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه کرامت به منظور گسترش حداکثری بیمه در جامعه هدف تصریح کرد: در این قرارگاه مصمم شدیم تا 1 میلیون نفر بیمه شده جدید از جامعه هدف خود یعنی روستاییان، عشایر و کشاورزان داشته باشیم و در این راستا نیز گام های مثبتی برداشته شده است.

برقراری تأکید کرد: جامعه هدف ما کشاورزان روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر 20 هزار نفر است که این جامعه می توانند از خدمات مستمری سالمندی، مستمری از کار افتادگی و مستمری فوت بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به چگونگی دریافت خدمات بیمه اجتماعی روستاییان، ابراز کرد: جامعه هدف ما می توانند با مراجعه به کارگزاری ها و دفاتر استانی اقدام به ثبت نام در این صندوق کنند و از خدمات ما بهره‌مند شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر درباره میزان بدهی دولت به صندوق نیز گفت: دولت تاکنون سهم قانونی خود را به این صندوق پرداخت کرده است اما در مجموع 10 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد. دولت سیزدهم 100 درصد بودجه سال گذشته را پرداخت کرد و این بیانگر همراهی دولت در توجه به جامعه هدف ما است.

وی درباره اهمیت بیمه های روستایی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های پیش روی این صندوق رفع فقر است و جامعه هدف ما به منظور مقابله با این عرصه می توانند از خدمات صندوق بهره‌مند شوند. اگر پوشش این بیمه گسترش پیدا کند می توانیم مانع فقر سالمندی و نیز افزایش میزان بهره وری روستائیان شویم.

انتهای پیام/