شهر خبر

پاسخ تامل‌برانگیز «زاخارووا»به ادعای نفوذ واشنگتن در تصمیمات مسکو

پاسخ تامل‌برانگیز «زاخارووا»به ادعای نفوذ واشنگتن در تصمیمات مسکو

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اظهارات معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا درباره دلیل عدم توسل مسکو به سلاح اتمی در جنگ اوکراین، واکنش قابل تاملی نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزیر خارجه روسیه در پاسخ به اظهارات ویکتوریا نالند، معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا که گفته است «هشدارهای غرب مانع توسل روسیه به سلاح اتمی در اوکراین شده است»، گفت که این حرف‌ها چیزی نیست جز تلاشی بی‌حاصل برای مقصر جلوه دادن روسیه.

نالند در گفت‌وگو با نشریه Ukrainskaya Pravda گفته بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دلیل «هشدارهای قاطع کشورهای غربی و همچنین غیرقابل‌قبول بودن حمله به زیرساخت‌های انرژی اوکراین» از توسل به سلاح اتمی منصرف شده است.

زاخارووا در واکنش به این اظهارنظر مقام آمریکایی گفت: ویکتوریا نالند یک‌بار دیگر خودش را شکست داد؛ او در وهله اول، از طریق رسانه و اندیشکده‌های تحت کنترل خودش، موضوع تهدید هسته‌ای روسیه را برجسته کرد و به آن بال و پر داد و حالا هم سعی می‌کند اتهامی که کسی به گردن نگرفته را طور دیگری جلوه دهد. به ادعای او دلیل رخ ندادن به اصطلاح «جنگ اتمی»، هشدارهای قاطع غرب بوده است (نه اینکه در این سوی مرز، هیچکس برنامه‌ای برای چنین جنگی نداشته است!)

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به منظور توضیح اظهاراتش، به بیانیه دوم نوامبر این وزارتخانه درباره پیشگیری از جنگ اتمی اشاره کرد.

وی همچنین تاکید کرد: درباره غیرقابل‌قبول بودن حمله به زیرساخت‌های انرژی نیز باید بگویم که نالند در جایگاهی نیست که به دیگران درس بدهد. کافی است نگاه کنید و ببینید آمریکا چندین و چند شبکه برق را ویران کرده و از آن بدتر، چندین و چند شبکه برق با مشارکت آمریکا و ناتو ویران شده است.