شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اشتغال
واژه‌های پیشنهادی برای دولتمردان/ اشتغال ناپیدا، تورم ناجور، بیکاری ناخواسته

واژه‌های پیشنهادی برای دولتمردان/ اشتغال ناپیدا، تورم ناجور، بیکاری ناخواسته

پیرو ابداع واژه «رشد اقتصادی ناملموس» در حوزه اقتصاد کلان، واژه‌هایی همچون تجارت خارجی نامحسوس، اشتغال ناپیدا، تورم ناجور، بیکاری ناخواسته، توسعه نانوشته و سیاستگذاری نامانوس به دانشنامه دولتمردان اضافه شود.

اعتمادآنلاین|

اعلام نرخ رشد 5 درصدی برای اقتصاد ایران با واکنش‌های زیادی به‌ویژه در فضای مجازی همراه بوده است

به گزارش تجارت‌نیوز، یکی از اشخاص شاخصی که به این موضوع واکنش نشان داده، حسین سلاح‌ورزی- عضو اتاق بازرگانی ایران است. وی با شوخی رسانه‌ای خواندن رشد اقتصادی ناملموس با انتشار توئیتی پیشنهاد داده پیرو ابداع واژه «رشد اقتصادی ناملموس» در حوزه اقتصاد کلان، واژه‌هایی همچون تجارت خارجی نامحسوس، اشتغال ناپیدا، تورم ناجور، بیکاری ناخواسته، توسعه نانوشته و سیاستگذاری نامانوس به دانشنامه دولتمردان اضافه شود.

بهادری جهرمی در پاسخ به این پرسش که چرا این رشد اقتصادی ملموس نبوده است، نیز پاسخ داد که چون رشد به مدت 10 سال صفر بوده و اگر تنها یک سال چرخ اقتصادی بچرخد، این مدت زمان جبران نمی‌شود. برای تحقق این امر هم باید سرعت مضاعف شود و هم زمان بیشتری می‌خواهد.

با وجود اینکه جهرمی، چشم‌انداز رشد اقتصادی کشور کاملا روشن و امیدآفرین خوانده اما اقتصاددانان بر این باورند که تداوم رشد اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری‌های جدید و خروج تجهیزات فرسوده از چرخه اقتصادی است. در غیر اینصورت، کشور به سمت فقر می‌رود. پیشتر، وحید محمودی- اقتصاددان و استاد دانشگاه تهران- در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز، خط فقر یک خانوار دو نفره تهرانی را 32 میلیون تومان تخمین زده بود که مهر تاییدی است بر گفته‌های بالا.