شهر خبر

حسینی: راگبی شانس زیادی برای فدراسیون شدن دارد

حسینی: راگبی شانس زیادی برای فدراسیون شدن دارد

امیر مهدی حسینی گفت: پیرو رایزنی های انجمن راگبی وزیر ورزش و ریاست فدراسیون انجمن های ورزشی با بازگشت انجمن راگبی به فدراسیون موافق هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا، چند روز پیش خبری مبنی بر فدراسیون شدن ورزش‌های بادی و بادبانی تشکیل شد همین امر سبب شد تا یادی کنیم از ورزش المپیکی راگبی که تا سال ۱۳۹۰ به صورت فدراسیون اداره می‌شد، اما در حال حاضر یکی از انجمن‌های زیر مجموعه فدراسیون‌ انجمن‌های ورزشی است. امیر مهدی حسینی رئیس انجمن راگبی کشور در ابتدا در خصوص وضعیت راگبی گفت: در حال حاضر راگبی تمام برنامه‌های خود رو دنبال می‌کند و تا بعد از مسابقات جام جهانی آماده مسابقات آسیایی شود البته تا امروز تاریخ قطعی از سوی کنفدراسیون آسیا اعلام نشده است و همچنین مسابقات داخلی کیش گیمزو لیگ آقایان و بانوان را در پیش داریم.

وی در خصوص اینکه چرا تا به حال  انجمن راگبی فدراسیون نشده اظهار داشت: چند مدت پیش (قیس) رئیس کنفدراسیون آسیا به دعوت انجمن راگبی به کشورمان آمد تا با وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک دیدار داشته باشد در همان جلسات آقای دکتر سجادی و رئیس وقت کمیته ملی المپیک قول مساعد دادند تا از ورزش راگبی حمایت کنند..

رئیس انجمن راگبی ادامه اداد: بعد از اینکه شنیدم ورزش‌های بادی و بادبانی و ورزش های آبی فدراسیون شده خیلی امیدوار شدم که ورزش المپیکی راگبی شانس فدراسیون شدن دارد زیرا ورزش راگبی یکی از مهم ترین ورزش های المپیک است. البته با توجه به حمایت های دکتر حمید سجادی وزیر ورزش در زمان میزبانی ایران برای مسابقات غرب آسیا و دکترمحمد علی‌پور رئیس فدراسیون‌ انجمن‌های ورزشی شانس زیادی داریم که راگبی فدراسیون شود. اگر به ورزش راگبی کمی همانند دیگر ورزش‌ها توجه شود، مطمئنا ایران در المپیک نماینده خواهد داشت. لازم‌ میدانم از حمایتهای  وزارت ورزش و‌جوانان و‌فدراسیون انجمن های ورزشی که کمک بزرگی  در رشد رشته ورزش راگبی بوده اند تشکر‌و قدردانی نمایم.

انتهای پیام