شهر خبر

استفاده از تکنولوژی های نوین آموزشی برای توسعه آموزش پزشکی امری ضروری است

باقری فرد با بیان این مطلب که آموزش، سنگ بنای توسعه دانشگاه و کشور است و تحول در حوزه آموزش، تحول در سایر ابعاد را رقم می زند، افزود: بر اساس اسناد بالادستی، توسعه کمی و کیفی آموزش علوم پزشکی باید مبتنی بر نیاز جامعه باشد و فارغ التحصیلان باید جامعه نگر و پاسخگوی نیازهای کشور باشند.
 
وی گفت: امروزه تکنولوژی و نوآوری‌های جدید و شبیه سازها باعث تحول آموزش شده و دوران کووید این روند را تسریع کرد، در نتیجه بایدبا استفاده از این ابزار نوین، تمام همت را به کار گیریم تا افراد توانمند در همه عرصه ها تربیت کنیم.
 
باقری فرد خاطر نشان کرد: کارگروه تکنولوژی های نوین پزشکی از حدود سه سال گذشته زیر نظر معاونت آموزشی وزارت بهداشت ایجاد شده است، بنابراین برای حرکت به سمت دانشگاه های نسل نو، علاوه بر بهره برداری از این تکنولوژی جدید، این تغییر باید در کوریکولوم های آموزشی گنجانده شود.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: مدیران آموزشی باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری برای انجام کار تخصصی استفاده کنند و تعامل بین دوحوزه تقویت شود.
 
باقری فرد با اشاره به اینکه 40 شرکت دانش بنیان در حوزه آموزش پزشکی در کشور فعالیت دارند، افزود: در حال حاضر، استفاده از تکنولوژی های جدید بومی شده که برای توسعه آموزشی هم ضروری است، باید توجه داشت که نباید در استفاده از این تکنولوژی ها، افراط کنیم و فقط روی تکنولوژی تمرکز کنیم، در واقع تاکید داریم که محور اصلی آموزش ، حضور در کلاس درس و کسب علم، فضیلت و اخلاق از استاد است و هیچ تکنولوژی جانشین شاگردپروری توسط استاد و معلم نخواهد شد.
 
 
انتهای پیام