شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#زنجان#شبکه‌های اجتماعی

جزئیات تخریب ویلای خانواده رکابی در زنجان ؛ ارتباطی به بی حجاب شدن الناز رکابی دارد؟ | افشاگری یک مقام دولتی از زمان و جزئیات تخریب باغ

رئیس سازمان جهاد و کشاورزی استان زنجان در خصوص تخریب یک بنای غیر مجاز که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود توضیحاتی داد.

ویلای زنجان

به گزارش همشهری آنلاین، فیلمی طی روزهای گذشته از تخریب یک بنای غیر مجاز در یکی از قطعات یکی از باغ‌شهرهای زنجان در منطقه کوشکن در فضای مجازی دست به دست شد؛ این فیلم بنای غیرمجاز متعلق به آقای داود رکابی، ورزشکار رشته سنگ نوری زنجان است که در فیلم ضمن نشان دادن مدال‌های وی عنوان می‌شود که به ناحق این بنا تخریب شده است.

اما اصل ماجرا چه بوده است؟

رئیس سازمان جهاد و کشاورزی استان زنجان با بیان این که این اعمال قانون (با توجه به وضعیت درختان و وجود گیاهان سرسبز در کف باغ) مربوط به فصل بهار، و بطور دقیق مربوط به ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ است، گفت: از حداقل یکسال قبل، چندین بار به نامبرده در مورد تعیین تکلیف بنای احداثی در باغ هشدار داده شده بود تا نسبت به ارائه مستندات و مدارک مربوط به مجوز ساخت اقدام و یا در غیر اینصورت و عدم وجود مجوزهای لازم، طبق قانون نسبت به تخریب بنای غیر مجاز و اعاده زمین به وضعیت قبل  اقدام کنند.

روح الله حسنی با بیان اینکه طبق روال جاری پس از چندین بار تذکر و اخطار قانونی، نهایتا با طی مراحل قضایی و عدم ارائه مدارک و مستندات لازم به مرجع قضایی، رای دادگاه بدوی در اواخر سال ۱۴۰۰ مبنی بر اجرای قانون از طریق تخریب بنا و اعاده به وضعیت قبل صادر و در دادگاه تجدید نظر نیز رای دادگاه بدوی تایید و قطعیت یافته و با صدور حکمی لازم الاجرا، از مشارالیه خواسته شد تا اقدام به تخریب داوطلبانه نمایند که اقدامی صورت ندادند.

این مقام مسئول اضافه کرد: تذکرات و اخطارها و تقاضا از مشارالیه برای تعیین تکلیف حضوری بنا مورد اشاره از سال ۱۴۰۰ انجام گرفته و بعد از چند بار تذکر و هشدار، مثل سایر بناهای غیر مجاز نهایتا در ۲۱ خرداد ماه ۱۴۰۱ و با حکم قطعی مرجع قاضی اعمال قانون شده است.

وی با بیان اینکه این باغ یک هزار و ۵۰۰ متر وسعت دارد و طبق قانون امکان صدور مجوز برای ساخت خانه کارگری در قطعات کوچک وجود ندارد، افزود: نه فقط بناهای احداثی در باغ شهرها غیر مجاز بوده، بلکه می بایست قبل از هرگونه اقدامی برای ساخت و ساز در همه اراضی باغی و زراعی، مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه اخذ شود.

به نظر می‌رسد، انتشار فیلم در این زمان به جز سوء استفاده و شانتاژ خبری دلیل دیگری نداشته است و منتشر کنندگان دنبال سوء استفاده از فضای فعلی کشور و ربط دادن آن به مسائلی مانند حجاب هستند.