شهرخبر
سبک زندگی

نمک خوردن و احساس تشنگی مفرط | در معرض آفتاب بودن طولانی مدت

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی با مصرف کمتر نمک همراه با غذا

مصرف بیش از اندازه نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود که یکی از دلایل اصلی بیماری‌های قلبی عروقی است.

 کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی با مصرف کمتر نمک همراه با غذا

براساس مطالعه جدیدی که توسط پزشکان انجام شده است، اضافه‌کردن  نمک  بیشتر به غذاها با  کاهش  خطر  بیماری قلبی ،  نارسایی قلبی  و  بیماری ایسکمی قلبی  ارتباط دارد. به گفته محققان، فقط اضافه‌کردن نمک کمتر به غذا و نه حذف‌کردن کامل آن، می‌تواند تفاوت زیادی در این زمینه ایجاد کند.

مطالعه جدید که در ژورنال کالج آمریکایی قلب منتشر شده است، شامل داده‌های بیش از 175 هزار شرکت‌کننده از بریتانیا می‌شود که به پرسش‌هایی درباره دفعات افزودن نمک به غذاهای خود، بدون احتساب نمک مورد استفاده در پخت و پز، پاسخ داده‌اند. طبق گزارش‌های ارائه‌شده درباره این تحقیق، افرادی که به غذای خود نمک اضافه نکرده‌اند، میزان کمتری بیماری قلبی را گزارش کرده‌اند.

مصرف بیش از اندازه نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود که یکی از دلایل اصلی بیماری‌های قلبی عروقی است. دکتر «بری افرون»، متخصص قلب و عروق در این رابطه توضیح می‌دهد:

«ما احتمالاً بیش از 50 درصد بیشتر از چیزی که واقعاً برای رژیم غذایی خود نیاز داریم، سدیم مصرف می‌کنیم.»

به گفته انجمن قلب آمریکا، بیش از 70 درصد سدیمی که مردم مصرف می‌کنند از غذاهای فرآوری‌شده و رستوران‌ها تأمین می‌شود. در همین حال، تنها حدود 11 درصد از غذاهای پخته‌شده در خانه حاوی این ماده است.

بررسی رابطه بین نمک و رژیم غذایی DASH و بیماری قلبی

نمک

پزشکان در پژوهش خود همچنین افزودن نمک و رژیم غذایی DASH را بررسی کرده‌اند. این رژیم غذایی با محدود‌کردن برخی مواد غذایی مانند گوشت‌های قرمز و تمرکز بر میوه‌ها و سبزیجات، لبنیات کم‌چرب و آجیل برای جلوگیری از فشار خون بالا پیشنهاد می‌شود.

بیمارانی که از این رژیم غذایی استفاده می‌کنند و مقدار کمی نمک به غذای خود اضافه می‌کنند، کمتر در معرض خطر بیماری قلبی قرار داشتند. در این تحقیق همچنین اعلام شده است که زنان کمتر از مردان به غذا نمک اضافه می‌کنند.

در‌نهایت افرون توضیح می‌دهد:

«فشار خون بالا یک بیماری همه‌گیر است. از هر سه بزرگسال، یک نفر دارای فشار خون بالا است که باعث سکته مغزی، بیماری قلبی و نارسایی احتقانی قلب می‌شود که علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است.»

 
منبع: دیجیاتو