شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#روابط ایران#دولت

تداوم تلاش «محمد شیاع السودانی» برای نزدیکی روابط ایران و عربستان

تداوم تلاش «محمد شیاع السودانی» برای نزدیکی روابط ایران و عربستان

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق از تداوم تلاش های نخست وزیر این کشور برای تحقق هدف نزدیکی روابط ایران و عربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «مهند الخزرجی» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق با اشاره به اینکه «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر این کشور در سفر اخیر خود به تهران به نتایج بسیار مهمی دست یافت، خاطرنشان کرد که السودانی بر اهمیت تداوم تلاش‌های عراق برای نزدیکی روابط ایران و عربستان تأکید دارد.

«مهند الخزرجی» در ادامه مصاحبه با المعلومه افزود: سفر السودانی به تهران در شرایطی که همه کشورهای منطقه به آرامش نیاز دارند، اهداف سیاسی و نظامی بسیار مهمی را محقق ساخت. اقدامات السودانی برای دستیابی به ثبات و کاهش تنش از طریق همکاری‌های مشترک بین المللی، از پیش رفتن منطقه به سوی جنگ جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: همکاری مشترک بین بغداد و تهران باعث ایجاد ثبات در منطقه می‌شود و بر رویکرد دولت عراق در این خصوص صحه می‌گذارد.

نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق اظهار داشت: السودانی بر اتخاذ سیاست بی طرفی در قبال مسائل منطقه‌ای و بین المللی به ویژه تداوم تلاش‌ها برای محقق ساختن هدف نزدیکی روابط عربستان و ایران و کاهش تنش میان کشورهای منطقه تأکید دارد.

محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق هفته گذشته در سفر به ایران، راه‌های تقویت روابط بین دو کشور و پایان دادن به هرگونه تهدید شدن تهران توسط گروه‌های تروریستی مقیم اقلیم کردستان را مورد بحث و بررسی قرار داد.