شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوری#جدید

جزییات جدید از تخریب باغ ویلای الناز رکابی‌/ واکنش فوری سازمان جهاد به خبرسازی ایران اینترنشنال

چند روز پیش فیلمی در فضای مجازی پخش شد که مأموران ویلای خانواده الناز رکابی را تخریب کردند. در این فیلم جوری جلوه داده شده است که گویا این تخریب ویلا و خانه‌باغ بعد از اتفاقات اخیر که الناز رکابی در رقابت‌های جهانی انجام داده است رخ داده است. در این فیلم حتی گوینده مدعی است که به خانواده رکابی اسپری فلفل زده شده است.

روح‌الله حسنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درباره ماجرای تخریب این خانه‌باغ گفت: تذکر اولیه توسط گشت‌های کشیک در چهارم فروردین ماه ۱۴۰۰ صادر شده است؛ مأمور جهاد کشاورزی شهرستان متوجه می‌شود این خانه‌باغ در اطراف شهر زنجان (روستای کوشکن) غیرقانونی ساخته شده و اصلاً ویلا مجوزی نداشته است.

وی گفت: پس از چندین بار اخطار، خانواده رکابی به اخطارهای این سازمان بی‌اعتنایی کردند و کار به اعلام شکایت به قوه قضاییه رسید، رأی اولیه بهمن ماه سال ۱۴۰۰ صادر شد و بعد از رأی تجدیدنظر بالاخره این ویلا ۲۱ خرداد ماه امسال تخریب شد، بارها تذکر داده شده بود که وسایل و تجهیزات ویلا خارج شود ولی هیچ‌گونه اعتنایی نشده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه رأی تخریب توسط قاضی صادر شده است، گفت: دادگستری استان زنجان جزئیات این رأی را بهتر می‌تواند اعلام کند ولی آن چیز که مشخص است رسانه‌های معاند و دشمنان کشورمان با انتشار این فیلم در این برهه زمانی قصد دارند بهره‌برداری‌های لازم خود را بکنند و از مردم تقاضا داریم که به این اخبار دروغ توجهی نکنند.