شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حافظ#رهبر انقلاب#قزوین
مسئول مهد قرآن قزوین تبیین کرد:

تکرار مسیرهای اشتباه در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن

مسئول مهد قرآن استان قزوین با بیان اینکه مطالبه رهبر انقلاب در تربیت ۱۰ میلیون حافظ محقق نشده است، گفت: برای تحقق این امر بودجه‌های بسیاری درنظر گرفته شد اما دریغ از قدمی که برای رسیدن به هدف مورد نظر رهبری برداشته شود.

پرویز خوش پنجه مهد قرآن قزوین

پرویز خوش‌پنجه، مسئول مهد قرآن کریم استان قزوین، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، گفت: مهد قرآن قزوین، مجموعه بزرگی است که ۲۰ کانون زیرمجموعه آن فعالیت می‌کنند در حالی که مخارج تمامی امور جاری همچون حق‌الزحمه مربیان و داوران و مسئولان و نیز هزینه نگهداری ساختمان مهدها از طریق خیرین تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه پایه‌گذاری مهد قرآن از جمله فعالیت‌های فی‌سبیل‌الله است، اظهار کرد: علاوه بر مربیانی که معمولًا بی‌ چشم‌داشت در این عرصه فعالیت می‌کنند، ساختمان و مکان مهد قرآن هم معمولاً از سوی خیرین به مهدها واگذار شده و یا برای بهره‌برداری در مدتی معین در اختیار آنها قرار گرفته است.

خوش‌پنجه بیان کرد: مهد قرآن بودجه‌ دولتی ندارد و همین موضوع بر اکثر فعالیت‌های آن سایه افکنده است. هزینه‌های جاری، هدایا، مراسم و تشویق‌ها عموماً از طریق خیرین تأمین می‌شود. کسانی‌که حلاوت کمک به مهدهای قرآن را چشیده‌اند و در این میدان قدم گذاشته‌اند معمولاً پا پس نمی‌کشند و از این نوع خدمت خود به قرآن رضایت خاطر دارند.

وی تصریح کرد: یکی از موضوعات مغفول‌مانده در جامعه وقف قرآنی است، اگر از اداره اوقاف استان قزوین در ارتباط با تعداد وقف‌هایی که ویژه قرآن است سؤال کنیم می‌گویند موردی وجود ندارد، در حالی‌ که قرآن و اهل‌بیت(ع) بال‌هایی است که انسان مؤمن برای هدایت، باید به هر دو متوسل شود.

مسئول مهد قرآن قزوین تأکید کرد: خیرین باید به این موضوع توجه داشته باشند که آنچه ماندگار است کمک به حاکمیت قرآن در جامعه است، چون ائمه(ع) هم برای حاکمیت قرآن تلاش و جهاد کردند. واقفین و خیرین پرداختن به برنامه‌های قرآنی را در رأس اولویت‌های حمایتی خود قرار دهند تا بر وسعت و کیفیت کار و خدمات ما افزوده شده و به‌واسطه آن بر خیل قرآن‌آموزان جامعه هم افزوده شود.

وی اظهار کرد: زمانی‌که رهبر انقلاب فرمودند ما باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، بودجه‌های بسیاری برای این کار تخصیص پیدا کرد اما چه شد؟ تعدادی برگه‌های زیبا چاپ کردند و برای هر ارگان شرح وظایفی داشتند؛ اما دریغ از قدمی که برای رسیدن به هدف مورد نظر رهبر برداشته شود، فقط دوباره مسیر‌هایی را که در گذشته رفته بودند طی کردند که هیچ نتیجه‌ای هم در بر نداشت.

خوش‌پنجه در پایان گفت: این در حالی است که اگر بودجه‌ها در مؤسساتی که متولی حفظ قرآن هستند و در این حوزه کار کرده و تجربه دارند هزینه می‌شد قطعاً بیش از اینها شاهد انس جامعه با قرآن و درخشش ستارگان قرآنی خواهیم بود.

انتهای پیام