شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#همزمان#نیروی دریایی

اجرای ویژه‌برنامه‌های قرآنی در سواحل مکران + فیلم

برنامه‌های متنوع قرآنی با دعوت از قاری بین‌المللی کشورمان همزمان با گرامیداشت سالروز نیروی دریایی ارتش و در منطقه سوم نبوت نداجا کنارک برگزار شد.

ویژه‌برنامه‌های قرآنی با حضور «سیدمصطفی حسینی»ناوسروان الهیات سعید ملایی، مسئول قرآن، عترت و نماز منطقه سوم نداجا کنارک در گفتگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: به مناسبت گرامیداشت سالروز نیروی دریایی راهبردی ارتش ج.ا.ا ویژه‌برنامه‌های متنوعی با دعوت و حضور سیدمصطفی حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان برگزار شد.

وی با اشاره به محوریت این برنامه افزود: برنامه‌های فوق با محوریت محفل انس و تدبر در قرآن، کارگاه‌های آموزش تخصصی قرآن در سطوح مختلف سنی ویژه نخبگان قرآنی، برگزاری کارگاه آموزش عمومی با محوریت کرسی تلاوت قرآن، برپایی کارگاه آموزشی ارتقای سطح علمی مربیان کلاس‌های قرآن روزهای سه‌شنبه، برگزاری محفل انس و تدبر در قرآن ویژه دانش‌آموزان مدارس کوی‌های سازمانی به مدت سه روز در نوبت صبح و بعدازظهر برپا شد.

ملایی ادامه داد: با توجه به نیاز آموزشی و تقویت سطوح قرآنی کارکنان و خانواده‌ها این محافل و دوره‌ها برگزار شد، چرا که یکی از اهداف این امور توسعه فرهنگ قرآنی در سواحل مکران پیرو منویات رهبر معظم انقلاب با رویکرد موضوعات فرهنگی، قرآنی و ترویج بیش از پیش آن در این نقطه مرزی است.

مسئول قرآن، عترت و نماز منطقه سوم نداجا کنارک با اشاره به اینکه منطقه نوبت طی سه سال اخیر نسبت به سال‌های گذشته کانون توجهات رویدادهای مهم قرآنی نه در سطح نداجا و آجا بلکه در سطح کشور بوده است، بیان کرد: در این امر قدردان و پشتیبان حمایت‌های معنوی و مالی امیردریاداردوم حسین حسنی، فرمانده منطقه سوم و هیئت رئیسه مدیریت عقیدتی ـ سیاسی منطقه و دیگر دست‌اندرکاران قرآنی منطقه هستیم.

وی یادآور شد: علاوه بر برگزاری محافل انس با قرآن در سطح منطقه سوم، محافل دیگری با حضور مسئولان لشکری و کشوری ویژه مردم اهل سنت به جهت گسترش وحدت و همدلی در روستای سورکمب شهرستان کنارک با محوریت قرآن، عترت و نماز منطقه سوم در راستای گرامیداشت هفته بسیج و هفتم آذر، سالروز نداجا با استقبال مردم، برگزار شد.

مقطعی از تلاوت آیه 76، سوره مبارکه نساء از سیدمصطفی حسینی

الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِيَاءَ الشَّيْطَانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا ﴿۷۶﴾

آنان که ایمان آورده اند، در راه خدا می جنگند؛ و کسانی که کافر شده اند، در راه طاغوت می جنگند. پس شما با یاران شیطان بجنگید، که یقیناً نیرنگ و توطئه شیطان [در برابر اراده خدا و پایداری شما] سست و بی پایه است.

انتهای پیام