شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جام جهانی#نتایج#قطر

واکنش‌های خشمگینانه به یک «رسوایی شرم‌آور»/ مقصرها شناسایی شدند

تیمی که در سال ۲۰۱۴ قهرمان جهان شد، در جام‌جهانی روسیه ۲۰۱۸ از دور گروهی حذف شد. در جام‌جهانی ۲۰۲۲ تاریخ برای آلمان تکرار شد و باز هم موفق نشدند از گروه صعود کنند.

آلمان در بازی اول خود که حساس‌ترین بازی‌اش هم بود از ژاپن شکست خورد، در بازی دوم با اسپانیا مساوی کرد و در بازی آخرش کاستاریکا را ۴-۲ برد. اما پیروزی ژاپن بر اسپانیا باعث شد تا تیم فلیک با جام‌جهانی خداحافظی کند و وقتی به خانه برسد مردم و رسانه‌های آلمانی منتظرشان خواهند بود.

واکنش‌های خشمگینانه به یک «رسوایی شرم‌آور»/ مقصرها شناسایی شدند

نشریه بیلد تیتر زد: «رسوایی شرم‌آور»، و با تیتر «مانند ومبلی» به شباهت گل پیروزی ژاپن به گل جف هرست در فینال ۱۹۶۶ اشاره کرد. در این میان هواداران انگلیسی هم در حالی که گل مشکوک ژاپن را با گل مردود فرانک لمپارد در سال ۲۰۱۰ مقایسه می‌کردند از حذف آلمان به شدت خوشحال شدند و معتقدند که انتقام لمپارد گرفته شد.

حتی شرکت هواپیمایی رایان‌ایر هم نتوانست جلوی خود را بگیرد و در مورد خروج آلمان و بلژیک چیزی نگوید، و در توئیتی عنوان کرد که ما دو تیم را تا خانه حمل می‌کنیم، در حالیکه «وویچخ شچسنی» لهستان را حمل می‌کند و «کیلیان امباپه» فرانسه را.

واکنش‌های خشمگینانه به یک «رسوایی شرم‌آور»/ مقصرها شناسایی شدند

روزنامه آلمانی «فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ» نوشت: «فوتبال آلمان چهار سال پس از خروج تاریخی از دور اول، دوباره در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است». روزنامه «دی ولت» گفت: «آلمان دیگر تیمی رقابتی نیست. برای خروج از این رکود نیاز به تغییرات اساسی است.» و نشریه FAZ نوشت: «از قهرمانی در سال ۲۰۱۴ به بعد اوضاع تیم رو به افول بوده و بازگشت به اوج جهان برای تیم ملی آلمان خیال باطل است.» رسانه باواریا گفت که هانسی فلیک اگر کمی غرور دارد باید استعفا بدهد.

در این میان، اسطوره‌های سابق و ستاره‌های آلمانی هم لب به سخن گشودند و در مورد نارضایتی از نحوه بازی تیم و ناراحتی از حذف زودهنگام صحبت کردند. اسطوره آلمانی «لوتار ماتئوس» عنوان کرد: «مقصر دفاع است که خیلی راحت به رقبا راه می‌دادند، هم مقابل ژاپن و هم کاستاریکا. همچنین عدم استفاده از فرصت‌ها، که بیشترش از روی بدشانسی بود اما ناتوانی تیم را هم نشان می‌داد. می‌شد گلهای خیلی بیشتری به ثمر برسانیم.»

الیور بیرهوف، مدیر تیم ملی آلمان اعتراف کرد که آلمان «بازدهی همیشگی را ندارد» و باستین شواین اشتایگر به شدت از دفاع آلمان انتقاد کرد. بازیکن سابق منچستریونایتد گفت: «خیلی خیلی بد است. ما فقط یک نفر را در دفاع داریم که در سطح بالا بازی می‌کند و او تونی رودیگر است، بقیه نه. باید دفاع را تقویت کنیم.»

سامی خدیرا استفاده از یاشوا کیمیش و لئون گورتسگا را قمار دانست، ولی هم او و هم توماس هیتسلسپرگر می‌خواهند فلیک همچنان مربی تیم باشد. هیتسلسپرگر گفت: «این اولین تورنمنت او به عنوان سرمربی بود. آیا ما آنقدرها خوب بودیم؟ آیا واقعاً چنین بازیکنان بزرگی داریم؟ او باید این فرصت را داشته باشد تا از اشتباهات درس بگیرد. اشتباهاتی که اکنون به راحتی قابل تجزیه و تحلیل هستند. بیرون کردن مربی اصلاً کار عاقلانه‌ای نیست.»

واکنش‌های خشمگینانه به یک «رسوایی شرم‌آور»/ مقصرها شناسایی شدند

یاشوا کیمیش، بازیکن بایرن‌مونیخ و تیم ملی آلمان، از حذف زودهنگام تیمش ویران شد. او گفت: «برای شخص من این بدترین روز دوران حرفه‌ای‌ام بود. می‌ترسم در فکر و خیالات غرق شم. این شکست باعث می‌شود با خودت فکر کنی که تو مقصری.»

هم‌تیمی‌اش آنتونیو رودیگر هم به همین اندازه غمگین است: «به صفر برگشتیم، واقعیت تلخ همین است. اینهمه استعداد خوب، اینهمه بازیکن عالی و خوب، اما چیزهای دیگر هم دخیل بود. آن حرص آخر، آن چیز کثیف، ما این چیزها را نداریم. ما تیم بسیار بسیار خوب و تمیزی هستیم.»

واکنش‌های خشمگینانه به یک «رسوایی شرم‌آور»/ مقصرها شناسایی شدند