شهر خبر

حمایت رییس‌جمهوری پیشین کراوسی از فلسطین در جام جهانی +عکس

حمایت رییس‌جمهوری پیشین کراوسی از فلسطین در جام جهانی +عکس

«آن دیدن» رییس جمهور پیشین کرواسی در خلال بازی تیم ملی کشورش با بلژیک در جام‌جهانی فوتبال قطر که به صعود کرواسی انجامید، با در دست گرفتن پرچم فلسطین از این کشور حمایت کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از اسپورت، تیم ملی فوتبال کرواسی به عنوان یکی از تیم‌های حاضر در گروه F رقابت‌های جام‌جهانی قطر روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین بازی دور گروهی این رقابت‌ها به مصاف بلژیک رفت که در نهایت با کسب تساوی برابر این تیم جواز حضور در مرحله یک شانزدهم رقابت‌ها را کسب کرد.

یکی از تماشاگران ویژه این دیدار خانم «آن دیدن» رییس‌جمهور پیشین کشور کرواسی بود که بدون تشریفات و بدون قرار گرفتن در جایگاه شخصی (وی آی پی) در کنار دیگر تماشاگران هموطنش روی سکوهای ورزشگاه به دیدن نمایش بازیکنان تیم ملی کرواسی نشست.

حضور او برای تیم کشورش خوش‌ یُمن بود و کرواسی به عنوان نایب قهرمانی جام‌جهانی ۲۰۱۸ (در کشور روسیه) توانست تیم سوم رقابت‌های آن دوره (بلژیک) را حذف کند و به عنوان تیم دوم گروه F به مرحله بعدی بازی‌ها راه پیدا کند.

اما یکی از حاشیه‌های پُررنگ‌تر از متن این بازی، به لحظه‌ای باز می‌گشت که «آن دیدن» با در دست گرفتن پرچم فلسطین، حمایت خود را از این کشور ابراز کرد و مورد تشویق حاضرانی که کنار او روی صندلی‌های ورزشگاه نشسته بودند، قرار گرفت.

حمایت رییس‌جمهوری پیشین کراوسی از فلسطین در جام جهانی +عکس

این رفتار رئیس جمهور پیشین کرواسی در حالی رُخ داد بود که پیش از این مقامات بلند پایه آلمان و اسپانیا بازوبند طرفداران اقلیت‌های جنسی را در این بازی‌ها بسته بودند.

منبع: ایرنا