شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#یاسوج#بیمار

شمار مسموم‌شدگان الکلی یاسوج به ۴۸ نفر رسید

شمار مسموم‌شدگان الکلی یاسوج به 48 نفر رسید

شمار مسموم شدگان با مشروبات الکلی تقلبی در یاسوج به ۴۸ نفر رسید تا یک نفر فوتی و چندین بیمار دیالیزی در این آمار مشاهده شود.

به گزارش مشرق، طبق آخرین اخباری که صبح زاگرس از منبع آگاه خود کسب کرده، در فاصله روزهای پنجم آذر ماه امسال تا لحظه مخابره این خبر ، تعداد مسمومان مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز و حاوی متانول بالا در یاسوج به ۴۸ نفر افزایش یافته که از این تعداد،یک نفر فوتی، ۱ نفر به دلیل شدت بالای مسمومیت دچار مرگ مغزی،۴۶ تحت دیالیز قرار گرفته که از این تعداد چند نفر به دلیل کاهش سطح هوشیاری در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده و به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

در روزهایی که تمامی امکانات درمانی و بهداشتی استان برای مقابله با بیماری کرونا و آنفولانزا بسیج شده است متاسفانه مصرف مشروبات الکلی با متانول بالا کادر درمانی و پزشکی استان را با یک شوک بزرگ مواجه کرده و هم اکنون ۴۲ مرد و ۶ زن در وضعیت نامناسب مسمومیت قرار دارند.

گفتنی است: عوارض خوردن متانول در صورت عدم درمان صحیح و به موقع ممکن است شامل کوری و نارسایی کلیه باشد، مسمومیت و مرگ ممکن است حتی پس از نوشیدن مقدار کمی از نوشیدنی رخ دهد.

مسمومیت با متانول همان‌طور که گفته شد علائم خود را به‌صورت تأخیری نشان می‌دهد و بیماران می‌توانند با انواعی از ویژگی‌های بالینی ناتوان‌کننده، اغلب پس از ۱۲ تا ۲۴ ساعت تأخیر مراجعه کنند. مهم‌ترین عوارض خوردن متانول عبارت‌اند از:

  1. اختلالات بینایی که با نوریت بینایی و درنهایت کوری مشخص می‌شود که شایع‌ترین مورد از علائم مسمومیت با متانول است.
  2. علائم مربوط به اثر متانول بر دستگاه عصبی مرکزی مانند سردرد، سرگیجه، خستگی و درنهایت اختلال عملکرد عصبی دائمی
  3. علائم گوارشی مانند تهوع، استفراغ و درد شکم
  4. اسیدوز متابولیک جبران نشده شدید با شکاف آنیونی بالا
  5. کما
  6. مرگ

منبع: صبح زاگرس