شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حافظ#آذرماه

جلسه توجیهی طرح «۴ هزار شهید و ۴هزار حافظ قرآن» در خاتم برگزار شد

جلسه توجیهی طرح «۴ هزار شهید، ۴ هزار حافظ قرآن» ویژه مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی روز گذشته، ۱۰ آذرماه در شهرستان خاتم برگزار شد.

جلسه توجیهی طرح «۴ هزار شهید و ۴هزار حافظ قرآن» در خاتم یزد برگزار شدبه گزارش ایکنا، جلسه توجیهی طرح «۴ هزار شهید، ۴ هزار حافظ» ویژه مؤسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی شهرستان خاتم استان یزد، با حضور حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد، علی اکبریان، فرمانداری خاتم و جمعی از مسئولان، پنجشنبه، ۱۰ آذرماه، برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام کمیل قره‌چاهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خاتم به ارائه مطالبی درباره اهمیت فعالیت و آموزش قرآن در جامعه پرداخت. سپس مریم کامیاب، کارشناس قرآنی این سازمان، آئین‌نامه و بخشنامه‌های جدید قرآن را تشریح کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد با اشاره به اینکه مقرر شده است طرح «۴ هزار شهید،۴ هزار حافظ» با مشارکت گسترده مؤسسات قرآنی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: اگر دیگر تشکل‌های قرآنی اعم از خانه قرآن‌ها، دارالقرآن‌ها و ... قصد مشارکت در این طرح را دارند، امکان همکاری با ساز و کار‌های تعریف شده، مهیا شده است.

 وی با اشاره به اینکه طرح فوق، یکی از طرح‌های ارزشمند و ابتکاری استان در حوزه فرهنگ است، افزود: این طرح، یک ابرپروژه فرهنگی در استان است که با حمایت همه جانبه استانداری یزد بالاخص شخص استاندار یزد در مدت چهار سال تربیت ۴ هزار حافظ قرآن به نیابت از ۴ هزار شهید استان سال انجام خواهد شد.

مطهریان ادامه داد: از تمامی مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن، دارالقرآن‌های تحت نظارت آموزش و پرورش و جلسات خانگی قرآن سطح استان دعوت می‌شود، آمادگی خود را برای مشارکت در اجرای این طرح از طریق سامانه  hefzyazd.ir اعلام کنند. 

در پایان این جلسه هر کدام از مدیران مؤسسات گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند و مشکلات هر کدام از مؤسسات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به سوالات حاضران پاسخ داده شد.

انتهای پیام