شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استانی#قم#جمعه

تاکید خطیب جمعه قم به خانواده‌ها درباره حجاب و عفاف | تقدیر از مسئولین استانی برای پاسبانی از حجاب

جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸

خطیب جمعه قم ضمن تشکر از مسئولین استانی برای پاسبانی از حجاب گفت: امیدواریم خانواده‌ها نیز با تأثیر از آنان از حجاب و عفاف که میراثی فاطمی و زینبی است مراقبت و نگهداری کنند.

سیدمحمد سعیدی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت‌الله سید محمد سعیدی ۱۱ آذر ۱۴۰۱ در خطبه نماز جمعه قم که در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه ملت ایران مصمم است تا صبح صادق قیام امام زمان (عج) به راه خود ادامه دهد، عنوان کرد: مسئولان و مدیران باید بیشتر در خدمت این مردم باشند و تلاش کنند و بدانند مردم ایران در دنیا امروز بی‌نظیر هستند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب از قول شهید بهشتی نقل کردند که دانشجو مؤذن جامعه است و وقتی خواب بماند مردم نیز خواب می‌مانند و دانشجویان می‌توانند بیدارکننده باشند و نباید احساس کنند کارهای دانشجویی بی‌اثر است.

وی بیان کرد: دانشجویان امروز به عنوان مؤذن‌های جامعه وظیفه‌ای سنگینی در راستای شکل‌گیری مراحل بعدی انقلاب اسلامی که همان تشکیل دولت اسلامی و تمدن اسلامی است بر دوش دارند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصادی که صرفاً با سیاست خارجی سامان یابد با سیاست خارجی هم نا به سامان می‌شود؛ زیرا تحریم‌ها نشان داده است که استقلال حقیقی و استکبارستیزی پایدار نیازمند شکل‌دهی اقتصادی است که با نارضایتی جهان غرب دستخوش تزلزل نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به همین خاطر مسئولان نباید لحظه‌ای از بنا نهادن اقتصادی مقاومتی غفلت کنند و دانشجویان هم باید نسبت به آن واکنش فعال داشته باشند.

امام جمعه قم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت ارتقا توان رزمی، استمرار دریانوردی در آب‌های بین‌المللی و استفاده از ظرفیت دریا و تبدیل آن به فرهنگ عمومی تأکید کردند.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های دریا و ایجاد تحول در امور معیشتی مردمی که در کنار آب‌های پرخیر برکت کشور زندگی می‌کنند نیاز به هم‌افزایی از ناحیه دولت و نیروی دریایی اعم از سپاه و ارتش دارد.

خطیب جمعه قم با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخست‌وزیر عراق، گفت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به نکات مهمی اشاره کردند از جمله اینکه خطاب به نخست‌وزیر عراق فرمودند شما با تکیه بر نیروهای جوان و پرانگیره برای پیشرفت عراق در مقابل دشمنان بایستید و ما معتقد هستیم که شما شخصی هستید که توانایی پیشبرد امور و رساندن این کشور به جایگاه شایسته تمدن وتاریخ آن را دارید.

 وی افزود: رهبر معظم انقلاب، کشور عراق را برترین کشور عربی منطقه از لحاظ ثروت‌های طبیعی و پیشینه فرهنگی و تاریخی و تمدنی دانستند و بیان کردند متأسفانه عراق نتوانسته در جایگاه واقعی خود قرار بگیرد و امید می‌رود با وجود شما، عراق در جایگاه حقیقی خود قرار بگیرد.

خطیب جمعه قم ضمن تشکر از مسئولین استانی برای پاسبانی از حجاب یادآور شد: امیدواریم خانواده‌ها نیز با تأثیر از آنان از حجاب و عفاف که میراثی فاطمی و زینبی است مراقبت و نگهداری کنند.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول در تفسیر آیه  ۵۹ سوره توبه عنوان کرد: خداوند می‌فرماید «چقدر بهتر بود اگر آنها به آنچه خدا و رسول به آنها عطا کردند راضی بودند و می‌گفتند که خدا ما را کفایت است، او و هم رسولش از لطف عمیم به ما عطا خواهند کرد، ما تنها به خدا مشتاقیم».

وی ادامه داد: وقتی اموالی را نزد پیامبر اکرم (ص) آورند تا بین واجدین شرایط تقسیم کند و پیامبر اسلام (ص) به صورت عادلانه تقسیم کردند؛ برخی از منافقین که مالی به آنها نمی‌رسید و یا مقدار کمی می‌رسید لب به طعنه باز می‌کردند.

وی با بیان اینکه خداوند در این آیه چهار اصل و راه را به جای اعتراض نشان می‎دهد؛ گفت: خداوند در تذکر اول می‌گوید «أَنَّهُمْ رَضُوا مَا آتَاهُمُ اللَّه رسولُه» مؤمن باید بدانند پیامبر خدا فقط مجری فیض الهی است و جامعه‌ای که به رهبر خودش اعتماد دارد باید هرچه رهبرش مصلحت دید بپذیرد.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه خداوند در تذکر دوم بیان می‌کند که انسان مؤمنی باید از سر اعتقاد بگوید «حَسْبُنَا اللَّهُ»، اظهار کرد: خداوند در تذکر سوم می‌گوید که انسان مؤمن باید اعتقاد داشته باشد که خداوند از روی فضل به ما عطا می‌کند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: تذکر چهارم می‌گوید که انسان مؤمن باید بداند که به سوی خدا در حرکت است و إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ فقط برای مرگ نیست؛ بلکه و یک دید توحیدی ناب برای انسان مومن است.