شهر خبر

بور بور: نهاد‌ها و سازمان‌ها باید جهت آگاهی بخشی گزارش عملکرد خود را ارائه دهند

بور بور: نهاد‌ها و سازمان‌ها باید جهت آگاهی بخشی گزارش عملکرد خود را ارائه دهند

دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی تاکید کرد : نهاد ها و سازمان های رسمی و غیر رسمی با توجه به دریافت اعتبارات دولتی موظفند جهت شفافیت و آگاهی بخشی به مردم گزارشی از عملکرد چند دهه خود اعلام نمایند.

به گزارش خبرگزاری برنا، هشتصد و نود و ششمین  جلسه جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با حضور اعضاء در در دفتر جمعیت برگزارگردید. 

حبیب الله بوربور دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در این جلسه در خصوص مشکلات و معضلات موجود گفت: « اقشار آسیب پذیری چون معلولین، افراد فاقد سرپرست ، افراد با اختلال مصرف مواد و مواردی از این قبیل در جامعه وجود دارند و حدود 25 نهاد و سازمان رسمی و حدود 17000 موسسه خیریه و نیکوکاری جهت رفع نیازها و معضلات اجتماعی در زمینه های مختلف اعم از بهداشت و درمان، مسکن ،معیشت، و آموزش، این گروه ها رسیدگی کرده و به طور کلی در زمینه کمک های بشردوستانه و خیرخواهانه به فعالیت می پردازد. ولی مطلب اینجاست که هیچ اثر بخشی در سطح جامعه و خروجی قابل توجه ملاحظه و مشاهده نمی شود. »

وی نبود آمار درست و دقیق از تعداد نیازمندان و افراد فاقد هر نوع پوشش نیازمندی در کشور را از موانع و چالش‌های این نهادها و موسسات خیریه دانست و اشاره کرد :« فقدان وجود یک جامعه آماری قابل استناد در برنامه‌ریزی‌های کلان کشور اختلال ایجاد می‌کند.

دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی تاکید کرد : « نهاد ها و سازمان های رسمی و غیر رسمی با توجه به دریافت اعتبارات دولتی موظفند جهت شفافیت و آگاهی بخشی به مردم گزارشی از عملکرد چند دهه خود اعلام نمایند. مردم این شیوه مدیریتی را نمی پسندند ، در حال حاضر بهتر است بودجه ها یک کاسه شوند و تمامی مجموعه ها نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.»

بوربور اشاره کرد زمین های متصرف شده دولتی و وابسته به سازمان های دولتی که در طی سالهای مختلف به صورت غیر رسمی مالکیت آنها منتقل شده می بایست با پیمودن تشریفات قانونی البته به صورت عادلانه تعیین تکلیف شود. 

همچنین در پایان این جلسه مصوب شد که مجمع عمومی و جلسه مشترک اعضای شورای مرکزی و مشورتی و دبیران استانی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی برگزار گردد.

انتهای پیام