شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آلمان

افزایش بیش‌ازحد انتظار نرخ بیکاری در آلمان

افزایش بیش‌ازحد انتظار نرخ بیکاری در آلمان

تقاضا برای مزایای بیکاری در آلمان در ماه نوامبر ۱۷۰۰۰ نفر نسبت‌به ماه گذشته افزایش یافته است، در حالی که اقتصاددان‌ها انتظار یک افزایش ۱۰۰۰۰ نفری را داشتند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از مارکت‌واچ، تقاضا برای مزایای بیکاری در آلمان در ماه نوامبر و در بحبوحه بحران انرژی و کاهش مصرف، بیش‌ازحد انتظار افزایش یافته است.

 طبق گزارش آژانس فدرال اشتغال آلمان تقاضا برای مزایای بیکاری در این کشور 17000 نسبت‌به ماه گذشته افزایش یافته است. این رقم در ماه اکتبر برابر با 9000 بود. این در حالی است که اقتصاددان‌ها انتظار یک افزایش 10000 تایی را داشتند.

 نرخ بیکاری در آلمان در ماه نوامبر تا 5.6 درصد افزایش یافت. این رقم در ماه اکتبر برابر با 5.5 درصد بود و اقتصاددان‌ها همان 5.5 درصد را پیش‌بینی کرده بودند.

 تقاضا برای کار در آلمان همچنان در ماه نوامبر در حد بالایی قرار داشت. طبق گزارش این آژانس، تعداد موقعیت‌های شغلی ثبت‌شده در آلمان 823 هزار عدد بود که یک افزایش سالانه 15 هزار تایی را نشان می‌دهد.

 طبق این گزارش، بالاترین نرخ بیکاری در آلمان در شهر برمن با 10.4 درصد ثبت‌شده و پس‌از آن برلین با 8.9 درصد قرار دارد. پایین‌ترین نرخ بیکاری هم در بایرن با 3.3 درصد ثبت‌شده است.

 بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا که آسیب جدی از بحران انرژی و تورم بالا دیده است، به احتمال زیاد دچار رکود اقتصاد خواهد شد. این کشور همچنین در خطر خروج گسترده شرکت‌ها به‌خاطر بالا رفتن هزینه انرژی قرار دارد، به‌طوری‌که از هر 4 شرکت آلمانی، یک شرکت در فکر انتقال تولید خود به کشورهای دیگر است.

 انتهای پیام/95