شهرخبر

زمان خرید نان با کارت نانوا اعلام شد

کدخبر: ۵۳۸۶۱۸
معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: اینکه چه زمانی امکان خرید نان با کارت نانوا برای افرادی که فاقد کارت اعتباری هستند فراهم خواهد شد؛ از نظر فنی کار به جمع‌بندی رسیده است و امور مربوط به لجستیک باقی مانده است.
زمان خرید نان با کارت نانوا  اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه دولت آمادگی دارد محدودیت‌های تخصیص آرد به نانوا را برمیدارد، عنوان کرد: مبتنی بر عملکرد هر نانوا آرد به آن نانوا تخصیص یابد. بنابراین نانوایی که فعالیت بیشتری می‌کنند امکان بهره‌مندی بیشتر از آرد را خواهد داشت.

بخش هایی از گفت و گوی سبحانیان را در ادامه می خوانید:

  • اینکه چه زمانی امکان خرید نان با کارت نانوا برای افرادی که فاقد کارت اعتباری هستند فراهم خواهد شد؛ از نظر فنی کار به جمع‌بندی رسیده است و امور مربوط به لجستیک باقی مانده است که با همکاری استانداران این فرایند میتواند ظرف چند روز در هر استان انجام شود.

پس از حدف ارز ۴۲۰۰ تومانی، دولت برای جلوگیری از ایجاد اختلال در بازار آرد و ساماندهی این بازار، نانوایی‌ها را مجهز به کارتخوان کرد تا میزان مصرف آرد هر نانوایی شفاف شود. در این راستا، پیش از این محمد جلال، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی درمورد این سوال که تکلیف افرادی که به هر دلیلی فاقد کارت اعتباری هستند، چه می‌شود؟ پاسخ داده بود که بنای طرح بر پایه تراکنش الکترونیکی خرید نان طراحی شده است.

این احتمال وجود دارد که به هر دلیلی برخی هموطنان در لحظه خرید نان به کارت بانکی دسترسی نداشته باشند یا کارت بانکی آن‌ها فاقد موجودی باشد یا اتباع خارجی باشند. در این راستا در زیرساخت فنی تدبیری پیش‌بینی شده است مبنی بر اینکه نانوایان مشخصات یکی از کارت‌های بانکی خود را به انتخاب خود در سامانه‌ای ثبت کنند و اگر فردی به آن‌ها مراجعه کرد که فاقد کارت بانکی بود، می‌تواند پول نقد را از مشتری دریافت کند و به نیابت از آن، کارت خود را برای فروش نان استفاده کند.