شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کی روش#تیم ملی#تیم ملی ایران

اسماعیل حلالی:

رفتار کی‌روش با ۳ ملی پوش ایران واقعاً عجیب بود/ مقابل آمریکا، تیم ملی ۱۰ درصد خودش هم نبود!

اسماعیل حلالی، پیشکسوت فوتبال با اشاره به عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: تیم ملی در سه بازی مرحله گروهی خود نوسان زیادی داشت. تیم ما در دیدار اول با برنامه و استراتژی نامناسب پای به زمین گذاشت و در حالی که مشخص بود تیم از نظر روحی و نظر فنی شرایط مطلوبی نداشت، شکست تلخی را تجربه کرد. در آن بازی تیم ملی با اتفاق ویژه مانند مصدومیت بیرانوند روبه‌رو شد که در این مواقع تیم تحت فشار پس از قطع طولانی مدت بازی می تواند سر شکل بهتری به خود بگیرد اما این اتفاق برای تیم ملی رخ نداد و سه امتیاز را از دست داد.

وی در ادامه افزود: در بازی دوم تیم ملی به خودش آمد و با عملکرد متفاوتی از نظر فنی و فردی پای به زمین گذاشت و با شرایط خوب و همیت بالای بچه‌ها تیم ما موفق شد پیروزی مهمی را به دست آورد که باعث روحیه گرفتن مجموعه تیم ملی شد اما متاسفانه در بازی سوم شرایط بار دیگر برای تیم ملی تغییر کرد و مقابل آمریکا نتوانستیم از توان و پتانسیل بالای خود برای موفقیت در این دیدار بهره بگیریم.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: به اعتقاد من تیم ملی برابر آمریکا ۱۰ درصد از توانش هم نبود و بدون برنامه و استراتژی نتوانستیم خوب عمل کنیم. از نظر فنی می توانستیم آمریکا را شکست دهیم اما اشتباهاتی که مرتکب شدیم برای ما گران تمام شد و در نهایت خداحافظی زودهنگام داشتیم.

حلالی در خصوص اینکه آیا تیم ملی امکان صعود از گروهش را داشت یا نه گفت: ما از نظر گروه بندی در گروه متوسطی بودیم و با توجه به اینکه تیم از نظر فنی و فردی پتانسیل بالایی داشت شرایط کاملاً فراهم بود تا بتوانیم برای اولین بار به دور بعد صعود کنیم اما متاسفانه اشتباهاتی که در دو بازی مرتکب شدیم این فرصت ایده‌آل را از ما گرفت.

وی با انتقاد از ترکیب و تعویض‌های کی‌روش در بازی برابر آمریکا تاکید کرد: برای من عجیب است مدافعانی مثل خلیل زاده و کنعانی زادگان در این بازی فرصت بازی به دست نیاوردند؛ نفراتی که دو مدافع اصلی ما به شمار می رفتند. در بازی آخر بازیکنی مانند جلالی در حالی نیم ساعت فرصت بازی به دست آورد که عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود به نمایش گذاشت. برخلاف تمام اظهار نظرات در مورد شناخت کامل کی‌روش از فوتبال ما باید به این نکته اشاره کنم که متاسفانه کی‌روش با شناخت کمی تیم ملی را در اختیار گرفت.