شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#جلوگیری

استولتنبرگ:

وظیفه ناتو جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به خارج از اوکراین است

وظیفه ناتو جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به خارج از اوکراین است

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی امروز اعلام کرد: وظیفه ناتو جلوگیری از گسترش درگیری‌ها به خارج از اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز پنجشنبه در سخنانی اعلام کرد: وظیفه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی جلوگیری از کشیده شدن جنگ به خارج از اوکراین است.

دبیرکل ناتو در این خصوص گفت که وظیفه این ائتلاف نظامی حمایت از اوکراین در جنگ علیه روسیه و جلوگیری از کشیده شدن درگیر ی‌ها به خارج از اوکراین است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، «ینس استولتنبرگ» ادعا کرد: روسیه زمستان را به عنوان سلاحی در جنگ با اوکراین استفاده خواهد کرد. ناتو طرف درگیری کنونی نیست. ما نمی‌خواهیم وارد جنگ با روسیه شویم. پیامی به مسکو می فرستیم مبنی بر اینکه از همه متحدان خود، به ویژه در سوی شرقی ائتلاف دفاع خواهیم کرد!

وی ساعاتی پیش نیز در کنفرانس امنیتی برلین گفته بود: نباید روسیه را دست‌کم بگیریم. موشک ها و پهپادهای روسیه غیرنظامیان و زیرساخت های حساس شهرهای اوکراین را هدف قرار داده و موجب بروز تراژدی‌ های بزرگ انسانی در زمستان می‌ شود. جنگی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین آغاز کرد، صلح اروپا را بر هم زده است! این جنگ، امنیت جهانی را با امواج ضربه‌ ای مواجه کرده است! متحدین تسلیحات پیشرفته به اوکراین ارسال کرده و در میدان جنگ اقدامات مهمی را رقم زده‌ اند. ناتو به ارسال تجهیزات نظامی و پدافندهای هوایی پیشرفته به اوکراین ادامه خواهد داد. در این زمینه از حمایت مالی، منابع انسانی و نظامی آلمان ممنون هستیم. اروپا تنها با ارایه کمک‌ های مالی در جنگ تاوان (این رویداد را) پس می‌ دهد. اما تاوان اوکراینی‌ ها جانشان بوده است! نظام های استبدادی اگر بدانند که قدرت مورد ستایش قرار می‌ گیرد، این تاوان بیشتر خواهد شد. ممکن است جهان به جایی خطرناک برای ما تبدیل شود.