شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#عربستان سعودی#تفاهم نامه

امضای تفاهم نامه نظامی میان عربستان و شرکت‌ اسپانیایی

امضای تفاهم نامه نظامی میان عربستان و شرکت‌ اسپانیایی

رسانه‌های خبری اعلام کردند که عربستان سعودی تفاهمنامه‌ای برای ساخت کشتی‌های رزمی با یک شرکت اسپانیایی امضا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عربستان سعودی تفاهم نامه‌ای با شرکت اسپانیایی «ناوانتیا» برای خرید و ساخت تعدادی کشتی‌های رزمی چند منظوره برای نیروی دریایی سعودی امضا کرد.

وزارت دفاع عربستان و اداره کل صنایع نظامی عربستان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این یادداشت تفاهم با هدف «ارتقاء سطح آمادگی نیروی دریایی سلطنتی سعودی برای تقویت  امنیت دریایی در منطقه و حفاظت از منافع حیاتی  عربستان» است.

بر اساس این قرارداد، شرکت اسپانیایی تا 100 درصد از  مراحل ساخت  این کشتی‌های جنگی  و تعمیر و نگهداری کشتی‌ها را انجام خواهد داد.

در مراسم امضای این تفاهمنامه از طرف سعودی،« شاهزاده خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان، «فیاض بن حامد الرویلی» رئیس ستاد کل ارتش، «طلال بن عبدالله العتیبی» دستیار وزیر دفاع و «فهد بن عبدالله الغفیلی» فرمانده نیروی دریایی عربستان سعودی و شمار دیگری از مقام‌های نظامی این کشور حضور داشتند.

ماه گذشته نیز  فرماندهی منطقه غربی نیروی دریایی عربستان سعودی قایق‌های گشت زنی تندرو از نوع «کواچ» فرانسوی را به خدمت گرفت.

«یحیی العسیری» فرمانده ناوگان منطقه غربی نیروی دریایی عربستان از گروه اول این قایق‌های ساخت فرانسه رونمایی کرد.

عربستان سعودی یکی از خریداران مهم تسلیحات اروپایی است که در بین کشورهای اروپایی انگلیس و فرانسه دو فروشنده بزرگ سلاح عربستان سعودی  هستند.

انتهای پیام/